Societat
Granollers reconeixerà Monsterrat Medalla i la Fundació Hospital Asil de Granollers amb la Medalla de la Ciutat 2022
Els portaveus han acordat el reconeixement, que serà aprovat en el pròxim ple de gener, i l’entrega es realitzarà el 2 de març

La Junta de Portaveus de l’Ajuntament de Granollers ha acordat iniciar el procediment d’entrega de les Medalles de la Ciutat a la Fundació Hospital Asil de Granollers i a Montserrat Medalla Medalla. Al seu torn, s’ha acordat atorgar la Medalla de la Ciutat, a títol pòstum, a Vicenç Sáez de Tejada i Escandón i a Salvador Estany Bassa. L’expedient de concessió de medalles es debatrà en el ple d’aquest mes.
Es distingeix la Fundació Hospital Asil de Granollers en commemoració del seu centenari i la seva implicació com a entitat sanitària i sociosanitària. L’hospital-asil es va inaugurar el 1923, substituint l’hospital situat a l’antic convent dels Caputxins.
La Fundació Hospital Asil s’ha tornat un edifici històric del municipi
Montserrat Medalla Medalla rep la seva distinció pel «compromís amb la llengua i la cultura catalana», que ha exercit tant com a docent com en les diferents iniciatives de difusió. Medalla va col·laborar en diferents mitjans de comunicació locals i és autora de diferents títols publicats per l’Editorial Alpina. Ha format part de les Aules d’Extensió Universitària per a la Gent Gran del Vallès Oriental, coordinant diferents tertúlies i oferint conferències literàries. També està lligada al teixit associatiu del municipi.
Quant als títols pòstums, Vicenç Saez de Tejada és reconegut per la seva tasca en l’activisme social i el seu compromís amb la vida cultural i associativa de Granollers. Se’l considera un dels promotors de la Festa Major de Blancs i Blaus, un emblema de la ciutat. D’altra banda, Salvador Estany i Bassa és distingit per ser fundador del moviment Escolta a la localitat i el seu compromís en l’activisme cívic i polític.
L’acte d’entrega de les Medalles de la Ciutat tindrà lloc el 2 de març al Teatre Auditori de Granollers.
Llegeix totes les notícies de Granollers a EL PERIÓDICO Granollers
- Operació a Sau Els pescadors han capturat una tona de peixos al pantà de Sau
- Previsió meteorològica L’Aemet ja avisa per al cap de setmana: això passarà a Espanya en les pròximes hores
- Art ocult Reapareix un mural dels anys 80 que estava amagat als passadissos del metro de Barcelona
- Oferta ocupació pública 2023 Sanitaris, docents, Mossos: així es distribueixen les 14.000 places que la Generalitat traurà a oposició
- Successos Detingut un implicat en l’execució de Valentín Moreno, l’assassí de la Vila Olímpica
- Els seus antecedents Qui és Valentín Moreno, l’assassí de la Vila Olímpica mort d’un tret a Sant Adrià
- Doble concert a Barcelona Robbie Williams, teràpia, ‘hits’ i molt humor al Palau Sant Jordi
- Full de ruta Per un nou model turístic
- Kings League: partits, equips classificats i jugadors, en directe
- Sortejos Euromilions avui: resultats i comprovar números premiats en el sorteig de divendres, 24 de març de 2023, en directe