Setmana de la moda a Barcelona
080 Barcelona Fashion: les desfilades de la segona jornada de la 31a edició
La moda inclusiva i la diversitat de cossos demanen pas a la 080 Barcelona Fashion
Nathalie Chandler i 404 Studio, per primera vegada en la passarel·la, han presentat les seves propostes al recinte modernista de Sant Pau, juntament amb Lebor Gabala, Victor von Schwarz, Txell Miras i Menchén Tomàs
La burgesia parisenca dels 90, la ‘movida’ madrilenya dels 80, el Hollywood dels 70 i el circ acaparen la inspiració de les desfilades de la segona jornada de la 31a edició de la 080 Barcelona Fashion, en què dues firmes s’han estrenat per primera vegada en la setmana de la moda catalana.
NATHALIE CHANDLER
La dissenyadora belga establerta a Barcelona, a qui li agrada despertar el costat rebel d’una dona elegant i trencar els codis de la societat, ha presentat ‘Breaks Codes’, una col·lecció inspirada en la burgesia parisenca dels anys 90 i la moda de l’època, però de forma desconstruïda, peces amb un toc ‘rock destroy chic’, molt característiques de la marca.
LEBOR GABALA
La firma de Maite Muñoz, habitual del 080 Barcelona Fashion, ha presentat ‘From Day to Night’, una col·lecció en què la versatilitat és el punt de partida. Es tracta d’una sofisticada i femenina col·lecció que convida a jugar amb les peces sense perdre de vista la filosofia de la firma: ‘effortless’ caracteritzat per les matèries ‘premium’, els colors vius i les siluetes afavoridores.
Abrics llargs fins al turmell de llana d’alpaca i teixits en un jacquard de quadros, espiga o ‘degradé’; jerseis de llana Merino, extrafina, i caixmir, de colors llisos, intàrsies de rombes de colors amb línies brodades, o pintats a mà; o pantalons de pana tova i suau, de vellut o sarga de llana, han sigut algunes de les peces que s’han pogut veure.
Ha regnat una paleta de color molt equilibrada, seguint la tendència dels camell i gris, barrejant-se amb colors vius com el verd, el rosa i el violeta. La novetat es presenta quan cau la nit, jerseis, tops i faldilles metal·litzades amb efecte brillant que ens recorden el cel estrellat de l’hivern.
404 STUDIO
La firma nascuda a Espanya amb un enfocament basat a buscar la singularitat i reinventar la tradició a través d’una visió contemporània, portant aquesta interpretació per tot el món, ha desfilat per primera vegada en la plataforma barcelonina.
‘No em queden llàgrimes’ és el nom de la seva última col·lecció, inspirada en la cultura quinqui de l’Espanya de la Transició, la contracultura de la ‘movida’ madrilenya. El seu objectiu és elevar la cultura dels baixos fons mitjançant l’ús de materials nobles com el vidre de Swarovski, que ha creat aplicacions en exclusiva per a la col·lecció, i el cotó.
Fa ús de la sastreria per representar el personatge d’Enrique San Francisco i el ‘denim distressed’ com a picada d’ull al Jaro i el Vaquilla. Introdueix noves fibres com el moher amb talls i formes que ens recorden a la llenceria, amb l’objectiu de retre homenatge a la mexicana Isela Vega. Les flors de ganxet fetes a mà, presents en diferents formes al llarg de la col·lecció, treballades amb el mateix material amb què es creen els mantons de Manila, s’utilitzen com a homenatge i en memòria d’Antonio i Lola Flores.
VICTOR VON SCHWARZ
El dissenyador nascut a Sabadell que va crear la seva marca el setembre del 2013, presenta ‘The American Dream’, una col·lecció que neix de la reflexió sobre la idea imposada sobre l’èxit. Ambientada en el Hollywood dels anys 70, té una inspiració retro i subtilment ‘cowboy’ amb el denim com a punt de partida, combinat amb enceraments i tweeds. La col·lecció es divideix en dues parts: la primera utilitza textures com brodats suïssos i cotons estampats en flors, i la segona dissenyada amb teixits més sofisticats com sedes, tuls i llames.
TXELL MIRAS
Notícies relacionadesUn dels noms més rellevants de la moda catalana dels últims 15 anys, Txell Miras, torna a la 080 per presentar les seves propostes creatives. La col·lecció tardor-hivern 2023-2024, ‘Distopia’, reivindica la intuïció per poder improvisar davant la incertesa climàtica i també proposa el concepte de la reutilització cap a la separació estanca de les temporades. Només es mostren peces exteriors d’abrigar per tapar el cos nu. Peces úniques que tapen la totalitat del cos de les inclemències externes.
MENCHÉN TOMÀS
Olga Menchén lidera una marca que dissenya, produeix i confecciona les seves pròpies col·leccions de ‘prêt-à-porter’, festa i núvia, a més de dissenys exclusius d’alta costura i per a núvies a mida. En aquesta edició presenta la col·lecció ‘Circus’, inspirada en el circ, els artistes, els músics, els acròbates que, com nòmades, peregrinen de ciutat en ciutat compartint els seus somnis d’ambició, esforç, superació, risc i desafiament. Idil·li de llum i foscor. Música, pintura, color, teatre. Volants, blondes, ratlles en tafetà de seda, camises globus i cotilles inspirades en finals del segle XIX. Amb tocats arriscats, creats artesanalment, juntament amb brodats de vidre de negra atzabeja evocant la màgia, que transporten entre bastidors a aquest ambiciós univers.