Club d’Estil d’EL PERIÓDICO

30 anys sense Audrey Hepburn: set encerts d’una icona d’estil immortal

Una luxosa biografia firmada per Megan Hess, la famosa il·lustradora de ‘Sexe a Nova York’, ‘Vogue’, Valentino i Givenchy, recorda el llegat de la musa del cine l’elegància del qual continuen emulant les noves generacions

30 anys sense Audrey Hepburn: set encerts d’una icona d’estil immortal
7
Es llegeix en minuts
Laura Estirado
Laura Estirado

Periodista

Especialista en Gent, Reialesa, Moda, Tendències, Estil y Xarxes

Ubicada/t a Barcelona

ver +

És impossible no veure un capítol d’‘Emily in Paris’ i no comparar cada modelet que lluu Lily Collins amb l’estètica sofisticada i distingit d’Audrey Hepburn a ‘Vacances a Roma’; ni observar les celles gruixudes i pentinades de Rooney Mara –l’actriu que, per cert, encarnarà el mite més càndid del Hollywood dels 50 i 60– amb les que portava la belga en pel·lícules com ‘Sabrina’. Fins i tot la nostra Aitana coqueteja amb aquest serrell icònic i ha acudit a alguna gala amb un ‘little black dress’ al més pur ‘Esmorzar amb diamants’. La llista d’‘hereves’ és molt llarga i inclou noms de la talla d’Ariana Grande, Natalie Portman, Audrey Tatoo i Alexa Chung, però fins i tot Penélope Cruz, Anne Hathaway, Olivia Palermo, Jennifer Love Hewitt i Keira Knightly han imitat alguna vegada qui va ser musa del modista francès Hubert de Givenchy i de llegendaris fotògrafs com Richard Avedon i Cecil Beaton.

Tot i que aquest gener s’han complert 30 anys de la seva mort, el seu llegat d’estil continua molt viu. Per això, una de les seves màximes admiradores, Megan Hess, la famosa il·lustradora de moda del supervendes ‘Sexe a Nova York’, de Candace Bushnell, així com del ‘New York Times’, ‘Vogue’, ‘Vanity Fair’ i de firmes com Valentino, Louis Vuitton i Givenchy, li rendeix homenatge en la biografia ‘Audrey Hepburn. Elegancia natural’ (Lunwerg). Un luxós volum de fulls d’or ple d’exquisides il·lustracions de l’autora d’altres supervendes de modistes, com Coco Chanel i Christian Dior, tots dos al mateix segell.

Notícies relacionades

A part de la Segona Guerra Mundial, que va marcar la seva vida, i els anys que va viure a Holanda i va estudiar piano i ballet (la seva gran passió), la gana, l’anèmia, les malalties respiratòries... Hess repassa la vida de Hepburn al Regne Unit i quan la interpretació es va creuar al seu camí: les primeres pel·lícules i el seu paper de ‘Gigi’ a Broadway, que la va donar a conèixer. I després ‘Vacances a Roma’, amb Gregory Peck, film amb què es va ficar Hollywood a la butxaca i que li va valer un Oscar. En ple cim, Hepburn ho va deixar tot per estar amb la seva família –els dos fills que va tenir dels seus dos respectius matrimonis fallits, amb l’actor Mel Ferrer i amb el metge Andrea Dotti– i es va dedicar a l’ajuda humanitària amb l’Unicef, abans de morir, als 63 anys, d’un rar càncer d’apèndix

Però, més enllà del currículum, Hess dissecciona el seu estil singular, càndid i captivador; «la senzillesa que avui definiríem com clàssica», sosté, que va convertir Audrey Hepburn en una icona de la moda.

El mocador, accessori fetitxe

«Quan porto un mocador de seda és quan em sento més dona i més maca», va confessar l’actriu. De fet, es tracta d’un dels seus accessoris preferits. Els seus ‘looks’ a ‘Vacances a Roma’’, on sol portar aquesta peça amb un senzill nus al coll, són part de la història de la moda. També se’ls posava al cap, amb un toc únic. El ballarí principal de ‘High Button Shoe’, el musical estrenat a Broadway el 1947 en el qual també va participar l’actriu, va comentar que [als seus inicis] Audrey només tenia «una faldilla, una brusa, un parell de sabates i una boina». I que, en canvi, «tenia 14 mocadors [...]. Ningú s’imaginaria el que feia amb ells cada setmana».

Serrell ‘baby bang’ i recollit joia

Ni de bon tros tan recte com el que portava Aitana al sortir d’‘OT’, el serrell de la mítica actriu era el ‘baby bang’, un tall molt arriscat per la seva irregularitat, molt curt però alhora desenfadat i molt afavoridor. L’hem vist també en famoses com Úrsula Coberó, Emma Watson i Bella Hadid. A més del mític recollit joia, el monyo alt d’‘Esmorzar amb diamants’, altres pentinats icònics seus eren el ‘pixie’ i la cua polida amb serrell cap a un costat.

Ballarines i taló ‘kitten heels’

«Hi havia una guerra, però no per això renunciaves als teus somnis. Jo volia ser ballarina», va explicar l’actriu. Però el seu 1,70 d’estatura i la seva mala salut a conseqüència de la «desnutrició prolongada» que va passar durant la guerra li van impedir arribar a aquesta meta. Tot i així, del ballet va incorporar les ballarines al seu vestuari habitual. Amb un parell d’aquestes sabates es va presentar a l’‘atelier’ del jove dissenyador parisenc Givenchy per demanar-li si li podia dissenyar els vestits a mida per a ‘Sabrina’. «Givenchy esperava trobar-se amb Katharine Hepburn, que més famosa, i, pel que sembla, es va sentir decebut quan va veure Audrey», escriu Hess. Però li van cridar l’atenció «els bonics ulls, el cabell curt, les celles gruixudes, els pantalons diminuts, les sabates de ballarina i la samarreta» que portava. En certes ocasions, combinats amb vestits i faldilles de tall princesa, l’actriu va demostrar que el símbol de la feminitat són els anomenats ‘kitten heels’, un taló prim entre 3,5 i 5 centímetres d’altura que són sinònim de l’elegància clàssica.

Pantalons capri

Els pantalons preferits de les ‘celebrities’ de la dècada dels 60 estaven entre els seus bàsics d’estil. En negre normalment o amb quadros vichy, cenyits i per sobre del turmell, era un dels seus ‘looks’ més senzills però plens de glamur. Solia combinar els capri amb jerseis de coll de tortuga (cenyit i alt) negres o de ratlles marineres, el seu ‘print’ preferit. També li agradaven els escots d’estil ‘bateau’ i el ‘halter’, amb el qual mostrava l’esquena i els ossos de la clavícula (ella ho va posar de moda com a símbol d’elegància). En el seu cas es devia a la seva extrema primesa: en les seves memòries, José Luis Vilallonga va afirmar que els dinars de l’actriu no passaven d’una ala de pollastre i una fulla d’enciam.

Vestits camisers i abrics d’espiga

Per a les seves opcions d’estiu, l’actriu es decantava pels vestits camisers, que combinava amb ballarines i cinturó (un altre dels seus complements fetitxe), un ‘look’ senzill però ple d’encant. A l’hivern va institucionalitzar l’abric que fa més de set dècades que regna als armaris de les més estiloses: l’anomenat d’espiga té la llargada perfecta i no hi ha texans, vestit o botins que se li resisteixin. Fins i tot és el preferit de les ‘royals’ per als seus ‘outfits’ de dia. 


¡Tot al negre!

Era, sens dubte, un dels seus colors preferits: sobri i elegant. No hi ha ‘look’ més casual i elegant que anar de dalt a baix amb peces d’un sol color, i si és negre, millor encara. Va ser Coco Chanel la creadora de l’anomenat ‘little black dress’, però va ser Audrey Hepburn i la mítica escena amb què comença ‘Esmorzar amb diamants’, amb la irreverent Holly Golightly mossegant un ‘croissant’ mentre somia mirant l’aparador de la famosa joieria novaiorquesa Tiffany & Co., qui el va elevar a la cinquena essència de l’estil. El seu el va idear Hubert de Givenchy. «Només em sento jo mateixa quan porto les seves peces. Givenchy és molt més que un dissenyador: és un creador de personalitat», va dir sobre el seu gran amic.

Ulleres de sol XL i perles

Totes les ulleres li quedaven bé i molts dels estils que va lluir –blanques, de carei, rodones, d’aviador...– continuen sent tendència avui. Quant a les joies, en la vida real preferia les perles, les seves millors aliades per a qualsevol ‘look’.

Club d’Estil d’EL PERIÓDICO

Al Club d’Estil d’EL PERIÓDICO ens agrada estar a l’última, ens interessa la moda i la bellesa i totes les tendències en estil de vida, decoració i regals. Aquí t’explicarem què és l’últim crit al carrer i a les xarxes socials i et donarem trucs perquè no se t’escapi res. És molt fàcil unir-se al club. Registra't a Entre Tots i escriu-nos per explicar-nos les teves inquietuds o compartir les teves experiències.