Hereva d’un estil mític

Rooney Mara, totes les vegades que ha demanat a crits ser Audrey Hepburn

L’actriu, que fa més d’una dècada que fascina per les seves commovedores interpretacions i per replicar a les alfombres vermelles els icònics ‘looks’ de la protagonista d’‘Esmorzar amb diamants’, l’encarnarà en un ‘biopic’

Rooney Mara, totes les vegades que ha demanat a crits ser Audrey Hepburn

David Castro

5
Es llegeix en minuts
Laura Estirado
Laura Estirado

Periodista

Especialista en Gent, Reialesa, Moda, Tendències, Estil y Xarxes

Ubicada/t a Barcelona

ver +

Per la seva manera de vestir, de parlar, de moure’s, dins i fora de la gran pantalla, Audrey Hepburn (1929-1993) es va convertir en una de les icones pop del segle XX. La seva imatge càndida, delicada, els seus recollits i els seus vestits han sigut replicats moltes vegades en quadros, pòsters i fins i tot a les disfresses que es veuen en cada carnaval. Per això moltes artistes del cine i la música s’han postulat alguna vegada com les seves ‘hereves’, des d’Ariadna Grande, Natalie Portman, Audrey Tatoo i Alexa Chung, fins a Anne Hathaway, Olivia Palermo, Jennifer Love Hewitt, Keira Knightly, Emily Ratajkowski, Penélope Cruz i Lily Collins. Però de totes elles, l’actriu que ha aconseguit poder encarnar la llegenda de Hollywood dels 50 i 60 en films inoblidables com ara ‘Vacances a Roma’, ‘Sabrina’ i ‘Esmorzar amb diamants’ ha sigut Rooney Mara, que fa més d’una dècada que fascina el públic pels seus commovedors papers a ‘Millennium 1: els homes que no estimaven les dones’, ‘Carol’, ‘Her’ i ‘El callejón de las almas perdidas’, que s’estrenarà pròximament a Espanya. La dues vegades nominada a l’Oscar, de 36 anys i parella des del 2016 de Joaquin Phoenix, amb qui té un fill d’un any i mig, ha sigut cridada a reencarnar-la en el pròxim ‘biopic’ d’Apple sobre la vida i carrera de la mítica actriu, icona de la moda i l’activisme, per la seva tasca com a ambaixadora de l’Unicef. La direcció anirà a càrrec de Luca Guadagnino, l’aclamat realitzador de ‘Call me by your name’.

Poca feina de caracterització donarà Mara a l’equip de perruqueria i maquillatge, d’acord amb com sol lluir en les seves aparicions públiques, a l’alfombra vermella i a les seves fotos d’Instagram. Fidel a si mateixa, i a l’etern estil Hepburn, aquests són els trets més característics del seu ‘look’ que li han fet aconseguir el paper.

Celles poblades i pell de porcellana

La visionària Hepburn va lluir unes celles frondoses, naturals i gruixudes que poc tenien a veure amb les fines i corbes que es portaven en l’època i que lluïen Marilyn Monroe i Grace Kelly. Va ser pionera a maquillar-se-les per fer-les més gruixudes i emmarcar els seus grans i ametllats «ulls de cervató» que només li pintava el maquillador italià Alberto Rossi, hàbil a l’hora de realçar també el seu cutis immaculat i clar. Diverses famoses dels nostres dies, com ara Cara Delevingne, Sofia Vergara i la filla de Phil Collins, la protagonista d’‘Emily in Paris’, a més de Mara, fa gairebé una dècada que mantenen la tendència de les celles rotundes a dalt de tot. Com les que va lluir l’actriu belga al recollir el seu Oscar per ‘Vacances a Roma’, el 1954, que encara se les va marcar més afegint drama i mil·límetres amb un llapis marró.

Serrell curt

Totes les hereves actuals de l’estil Audrey Hepburn s’han tallat alguna vegada el serrell com el de l’admirada actriu. Anomenat ‘baby bang’ pels mitjans nord-americans, el difícil i curt serrell que l’actriu va posar de moda als 50 continua estant de rabiosa actualitat. Mara ha explotat aquest pentinat en diverses ocasions, com a la festa de ‘Vanity’ després de les gal·la dels Oscars del 2012 (a la foto inferior) o als Independent Spirit Awards del 2016, gairebé un calc del ‘look’ immortal de Hepburn a la ‘Sabrina’ de 1954 de Billy Wilder.

Esvelta candidesa

Tant Audrey Hepburn com Rooney Mara destaquen per un físic molt similar, esvelt i sempre juvenil. La primera feia 1,70 metres i sempre va rondar els 49 quilos. Va ser una supervivent de la Segona Guerra Mundial i va patir grans penúries de les quals es va ressentir la seva constitució. El seu fill Luca Dotti, fruit del seu segon matrimoni amb l’italià Andrea Dotti, va explicar que «al final de la contesa, va estar a punt de morir. Va sobreviure a base d’ortigues i bulbs de tulipa, i aigua per omplir l’estómac. En aquell moment, era una adolescent de prop d’1,67 metres. Pesava 39 quilos. Tenia icterícia i edema. Va tenir anèmia tota la seva vida, probablement com a conseqüència d’aquella alimentació...». Gràcies a la dansa, disciplina que va estudiar i va practicar tota la vida, va mantenir sempre una imatge esvelta i càndida. Per la seva banda, Mara també comparteix una delicada estructura òssia, tot i que és una mica més baixeta. Fa 1,60 metres i pesa uns 50 quilos. A més, el seu estil de vida vegà l’ajuda a mantenir la seva prima figura. Té el seu propi hort als pendents de Hollywood, on viu amb Joaquin Phoenix, i el seu fill, River.

Vestit negre i taló alt

Tot i que alguna vegada també va escollir el rosa i els tons pastel per als seus ‘outfits’, Hepburn tenia l’armari ple de tons neutres i, sobretot, de la parella infal·lible negre-blanc. Aquest va ser el seu ‘dress code’ per antonomàsia, i aposta segura d’elegància, sofisticació i estil que, en les nits de festa sempre guarnia amb talons alts a joc. Per a la seva millor replicant contemporània, el negre és gairebé un uniforme habitual en gales i ‘red carpets’. D’aquest color i d’estil gòtic era l’enlluernador model d’encaix amb costures brodades d’Alexander McQueen que va passejar pel Teatre Dolby als Oscars del 2020 (foto inferior), i el ‘Givenchy couture’ amb lluentons, mànigues curtes i una faldilla de volants a capes i talons d’agulla lligats al turmell que va lluir en els premis Gotham del novembre passat a Nova York.

Muses de Givenchy

Tot i que al principi de la seva carrera el dissenyador francès Hubert de Givenchy va tenir diverses muses, quan va conèixer Audrey Hepburn en el rodatge de ‘Sabrina’ va connectar amb ella immediatament. Van mantenir una infrangible amistat durant quatre dècades i junts van portar la moda a un altre nivell, popularitzant sofisticats dissenys sobre l’alfombra vermella i també a la gran pantalla, com és el cas del mític vestit negre de còctel en setí amb escot retallat a l’esquena d’‘Esmorzar amb diamants’. Mara, la màxima hereva d’aquest estil, és també la musa moderna de la casa de moda, que actualment dirigeix Matthew M. Williams, i des del 2018 és la imatge de la nova fragància de Givenchy, L’Interdit, el perfum floral que reprèn el nom d’aquell que va crear el dissenyador per a ús exclusiu de la seva amiga el 1957. «La primera vegada que vaig vestir de la marca, per a l’estrena de ‘Millennium’ a Londres, va ser el meu primer gran esdeveniment d’aquest tipus. Estava molt nerviosa i no em veia còmoda fins que em vaig posar aquell vestit de Givenchy. He portat la seva roba des d’aleshores, confio molt en ells», ha confessat l’artista.