Monarquia
Mor Menchu Álvarez, l’àvia paterna de la reina Letícia
Sempre es va definir a si mateixa com una «radiofonista de províncies»
L’àvia de la reina Letizia, Menchu Álvarez del Valle, ha mort aquest 27 de juliol als 93 anys.
Menchu Álvarez del Valle, nascuda a Santander el 16 de gener de 1928, va ser una de les veus més populars de la ràdio asturiana. Sempre es va definir a si mateixa com una «radiofonista de províncies» i va treballar durant més de 40 anys en cadenes com Radio Asturias, Radio Oviedo, La Voz del Principado, Radiocadena Española i Ràdio Nacional d’Espanya. Va residir a Oviedo des dels 16 anys fins que va decidir traslladar-se amb el seu marit, José Luis Ortiz, mort el 2005, al petit llogarret de Sardéu, on va estiuejar durant la seva infància i joventut Letizia Ortiz. Menchu Álvarez del Valle va rebre el Premi Nacional de Ràdio, atorgat per l’Acadèmia de les Arts i les Ciències Radiofòniques d’Espanya.
Notícies relacionadesLa locutora va ser presidenta de l’Associació de RTV d’Astúries durant el període 1974-1980 i també promotora del I Congrés Confederal de la FARTV (Federació Asturiana de Ràdio i TV), que es va celebrar a Oviedo el 1978. Entre els seus molts reconeixements professionals hi ha dos premis Antena d’Or, la Copa al Mèrit Radiofònic del Consell Superior de Relacions Públiques d’Espanya i el Micròfon d’Honor de l’Associació Professional Espanyola d’Informadors de Premsa, Ràdio i Televisió.
A la reina Letícia el periodisme li venia de casa. La seva àvia, Menchu Álvarez del Valle, i el seu pare, Jesús Ortiz, van exercir la professió durant dècades. L’avui Reina d’Espanya era assídua de les redaccions i estudis de ràdio on treballaven els seus familiars a Astúries. Una altra figura clau en aquesta passió per informar és la seva tia àvia Marisol Álvarez del Valle, germana de Menchu i gran influència en la carrera professional de Letizia. Tan cert és que la llavors periodista i avui Reina va fer un màster a l’Institut d’Especialistes en Periodisme Audiovisual (IEPA), que la seva tia àvia va fundar amb Marisol Tomás a mitjans dels anys 90. Letizia va estudiar a l’IEPA el màster impartit per Tomás. Amb el pas dels anys va ser la jove periodista la que hi va acudir com a professora per impartir algunes lliçons als seus futurs col·legues de professió.
- La futura gran plaça davant l’edifici Estel contraria els veïns
- Selectivitat La nova selectivitat s’estrena a Catalunya amb un descens de notes i aprovats
- Les filles de Totón Comella impulsen el llegat familiar
- Accés a la universitat ¿On es poden veure les notes de selectivitat 2025 a Catalunya a partir d’aquest dimecres? Consulta aquest cercador
- Un problema a l’alça Catalunya imposarà multes als pacients que agredeixin sanitaris
- Selectivitat 2025 Els alumnes amb les millors notes a les PAU 2025 a Tarragona: "Donen molta 'bola' a la selectivitat, però no és per a tant"
- Aquests són altres factors que augmenten el risc de patir càncer de pell
- Crisi en el PSOE Sánchez es mostra decidit a presentar-se a les generals el 2027 i celebra la constitucionalitat de l’amnistia
- Cimera a la Haia Trump amenaça Espanya amb una guerra comercial: «És terrible el que ha fet. Haurà de pagar el doble»
- Plataformes digitals La justícia avala les primeres sancions a Glovo per donar feina a 3.500 falsos autònoms a Barcelona