Lluita contra l’estigma
Elon Musk revela que té la síndrome d’Asperger
El fundador de Tesla, un dels homes més rics del món, va parlar del seu trastorn al programa ‘Saturday Night Live’, un dels de més audiència dels Estats Units

El fundador de Tesla, Elon Musk, un dels homes més rics del món, va revelar que té síndrome d’Asperger en el programa de màxima audiència nord-americà «Saturday Night Live» (SNL), dissabte passat a la nit. Tusk no és l’únic personatge famós que té aquesta malaltia. També l’activista Greta Thumberg té aquest trastorn de neurodesenvolupament que afecta les habilitats comunicatives i d’interacció social.
Musk, es va convertir dissabte passat en presentador-convidat del SNL. L’anunci el va fer en el seu monòleg inicial, explicant que era el primer amfitrió del programa que tenia aquest trastorn caracteritzat per dificultats en el desenvolupament de les habilitats socials, «o almenys el primer a admetre-ho».
En el programa, l’empresari es va riure d’ell mateix pel seu to de veu monòton, la seva afició a causar enrenou a les xarxes socials, el sonat moment en què va participar en un podcast mentre fumava marihuana i, fins i tot, pel nom del seu fill, anomenat X Æ A-12 i que es pronuncia com un «gat colpejant un teclat».
Notícies relacionades«Mirin, sé que de vegades dic o escric coses estranyes a les xarxes socials, però és simplement com funciona el meu cervell. A qualsevol que hagi ofès, només vull dir-li: He reinventat els cotxes elèctrics i estic enviant gent a Mart en un coet, ¿pensaven que seria un tio normal i relaxat?», va remarcar. Sobre aquest trastorn hi ha múltiples falses creences i un fort estigma encara avui dia. De fet, el psiquiatre que el va detectar era un austríac que va col·laborar amb l’Alemanya nazi de Hitler.
L’aparició de Musk en el programa havia generat expectatives per ser una figura pública, però també per la seva defensa de les criptomonedes i, en especial, el dogecoin, sobre el que va afirmar que serà «el futur de les divises», que el seu valor anirà «a la lluna», però que no obstant és una «estafa». Pocs dies després d’aquestes afirmacions el preu d’aquesta moneda va caure un 30%. A més, amb motiu del Dia de la Mare als Estats Units el presentador va convidar també la mare de Musk, l’exmodel Maye Musk.
- Fenomen en auge La venda a pes de 'caixes sorpresa' d'Amazon arriba al centre de Barcelona: "És com una loteria"
- Universitat Més de 250 professors universitaris exigeixen a la UB que investigui el cas Ramón Flecha
- MUNDIAL DE CLUBS Luis Enrique ignora Mbappé: «Soc soci culer, per això sempre em motiva jugar contra el Madrid»
- Previsió meteorològica Catalunya, en alerta per fortes pluges: aquestes són les zones on més pot ploure
- Detingut per matar d’una punyalada un multireincident al Prat de Llobregat per una venjança
- Víctima mortal Mor un auxiliar forestal que treballava en l’extinció de l’incendi de Paüls després de caure 20 metres
- Estiu de 2026 MediaMarkt ocuparà la gran botiga de FNAC al Triangle de plaça Catalunya
- Canvis després del congrés Lorena Roldán deixa el seu escó com a senadora i obre el ball de cadires al PP català
- Nova ordenació de jutjats Catalunya comptarà amb 109 unitats judicials noves, de les quals 34 són prioritàries
- En un informe El jutge rastreja el finançament del PSOE i requereix informació sobre les donacions d’Ábalos