OPERACIÓ POLICIAL
El ballarí Rafael Amargo, detingut per tràfic de drogues
Tres persones més han sigut arrestades i la policia ha registrat diversos domicilis
El ballarí Rafael Amargo ha sigut detingut aquest dilluns a Madrid pels presumptes delictes d’organització criminal i tràfic de drogues, en concret metamfetamines, en una operació de la Policia Nacional que continua oberta aquest dimarts i en la qual no es descarten més detencions.
En el marc d’aquesta operació, els agents han arrestat quatre persones més, entre les quals la parella actual del ballarí, i està portant a terme diversos registres, segons han informat fonts policials.
L’operació està sota secret per ordre judicial, si bé les fonts han precisat que Amargo està en principi imputat per un delicte de pertinença a organització criminal i un altre de tràfic d’estupefaents.
Rafael Amargo es manté en dependències policials, en concret als calabossos de la comissaria de la Policia Nacional de Centro, al carrer de Leganitos de Madrid.
Estrena aquest dijous
El ballarí i coreògraf, de 45 anys, tenia previst estrenar aquest dijous la seva nova obra ‘Yerma’ al Teatro La Latina de Madrid.
Amb més de 30 anys de carrera, Amargo ha estrenat diversos espectacles que uneixen el flamenc, el ballet clàssic i la dansa contemporània, gràcies als seus estudis amb Martha Graham a Nova York. L’últim, inspirat en la figura del déu grec Dionís, va ser estrenat l’any passat després de set anys d’absència de les taules.
L’obra, ‘La vid y una noches’, va ser guardonada amb la Medalla d’Or de les Belles Arts i la Medalla d’Andalusia i va estar de gira per Espanya.
Notícies relacionadesAmargo i els seus espectacles han rebut reconeixements entre els quals destaquen quatre premis Max de les arts escèniques; el premi Positano Leonide Massine de la Dansa com a ballarí i coreògraf o el Premi APDE (Associació de Professors de Dansa Espanyola i Flamenc d’Espanya), junt amb Antonio Gades i Matilde Coral.
Personatge polifacètic i molt present en la vida social, fins i tot desfilant com a model de roba o en reportatges de moda masculina, va dirigir el 2013 un documental sobre Chavela Vargas, ‘El Amor Amargo de Chavela’, que va ser estrenada el 2013 al Festival de Málaga de Cine Español i va aconseguir diversos guardons.
- SEGURETAT SOCIAL I PENSIONS El Govern manté la ‘retallada’ a les pensions: jubilar-se abans de temps es penalitzarà tot i que s’hagin cotitzat més de 40 anys
 - Patrimoni històric Alerta per la contínua demolició d’estacions de ferrocarril centenàries
 - Els excessos de la paternitat Els pares helicòpter aterren a la facultat per protegir els seus fills
 - Sistema de salut 70 anys del Vall d’Hebron, el gran hospital públic català
 - Privacitat "Jo mai dono el DNI": un expert explica com donar les teves dades de forma segura en hotels i allotjaments
 
- Crítica de llibres ‘Mentideros de la memoria’, de Gonzalo Celorio: retalls de temps
 - Aquests són els millors supermercats per comprar pa, segons l’OCU
 - Lluita per la presidència del Barça L’oposició busca enderrocar Laporta mitjançant una complexa unió
 - Acte a la Generalitat Illa llança la seva reforma de l’administració pública de la Generalitat amb 50 propostes d’experts
 - Declaració Vilaplana afirma al jutjat que Mazón no semblava tenir pressa «per arribar enlloc»
 
	