22 set 2020

Anar al contingut

SETMANA DE LA MODA

Barcelona obre el 080 Fashion en format digital

Un total de 21 dissenyadors i marques participaran en la nova edició del certamen, de dilluns a dijous

Barcelona obre el 080 Fashion en format digital

La 080 Barcelona Fashion celebra la seva primera edició 100 % digital des d’aquest dilluns, 14 de setembre, fins el dijous 17, i aprofitarà l’actual conjuntura per projectar la moda a tots els públics i arribar a noves audiències a nivell internacional. Un total de 21 dissenyadors i marques de moda participaran en el certamen impulsat per la Generalitat, que es podrà seguir íntegrament a través del 080 TV, des de la web https://080barcelonafashion.cat

El certamen es reitera com una plataforma oberta i multidisciplinària amb vocació internacional compromesa amb la sostenibilitat, on es fan visibles la creativitat, el disseny i la innovació. En aquest sentit, la passarel·la és un projecte adaptable al canvi de paradigma i a les diferents necessitats de projecció de les firmes i creadors que en formen part.

Com a altaveu de creació en el seu sentit més ampli, que s’obre a nous formats, en aquesta 26a edició, les col·leccions es presentaran en format de fashion show films registrats en diferents localitzacions interiors i exteriors del Recinte Modernista de Sant Pau, l’escenari de fons del 080 Barcelona Fashion.

La digitalització com a oportunitat de projecció internacional 

Novament, 080 continua apostant per la tecnologia, la sostenibilitat i l’economia circular. La plataforma vol promocionar internacionalment la moda i el disseny que es fa a Catalunya. Així, el certamen veu la digitalització com una oportunitat per incrementar la projecció de marques i dissenyadors i arribar a un públic internacional i global.

La web de 080 es convertirà en un frontrow virtual des d’on, a part de l’estrena en primícia dels fashion show films amb les propostes creatives dels participants, el públic podrà disfrutar de l’emissió de continguts, produïts i en directe, com els Designers DNA, curtmetratges documentals i artístics sobre els dissenyadors i firmes de moda, i d’un programa d’activitats sobre el món de la moda. Entre altres coses, durant la setmana s’han programat xerrades que comptaran amb personalitats rellevants del món de la moda a nivell internacional (Fashion Talks) i converses orientades a la indústria i el negoci (Business Talks) i a la tecnològia (Tech Talks), a càrrec de professionals i experts de primer nivell.

Els protagonistes

Les firmes i dissenyadors seleccionats per participar en aquesta edició són un reflex de la riquesa del panorama creatiu actual i de la diversitat empresària del sector tèxtil-moda, que inclou des de joves promeses fins a firmes catalanes de moda amb gairebé un segle d’història. 

Entre els protagonistes destaquen els noms de Júlia G.Escribà, que s’estrena al 080 amb una innovadora proposta basada en tecnologia desenvolupada per la NASA; i el duo ONRUSHW23FH, un projecte artístic amb disseny experimental i d’alta qualitat. També desfilaran altres firmes joves com All that She Loves, Eiko Ai, Lera Mamba, The Label Edition i els dissenyadors Eñaut i Guillem Rodríguez. Així mateix, la 26a edició del 080 comptarà amb creadors habituals de la passarel·la com Oscarleon, Txell Miras i Menchén Tomás, a més de les firmes Brain&Beast i Mans. Tampoc faltaran firmes catalanes de moda com Sita Murt, Naulover Maite by Lola Casademunt, Escorpion, Yerse, Lebor Gabala, Guillermina Baeza i la firma internacional catalana Custo Barcelona.

080 Barcelona Fashion 

En aquesta edició es podran veure col·leccions per a la temporada primavera-estiu 2021, tot i que també es presentaran propostes see now buy now, una estratègia de promoció que cada vegada segueixen més marques i dissenyadors.

En l’actual context, el 080 en col·laboració amb el clúster català de tèxtil Moda, Modacc, també ha reorientat el seu espai comercial destinat als professionals i aposta per un showroom virtual, el 080 Barcelona Fashion Digital Showroom, una nova plataforma digital d’interacció entre agents comercials, distribuïdors i compradors de cadenes de botigues de tot el món amb marques de Catalunya.  

El certamen manté el lema de la seva anterior edició, Undress your mind (Despulla la ment), que realça adjectius com ‘líquid’, ‘efímer’ i ‘fluid’, que defineixen la societat, la moda i el disseny i que prenen en l’actualitat més sentit que mai.

080 Barcelona Fashion és un projecte impulsat pel Departament de Empresa i Coneixement, mitjançant el Consorci de Comerç, Artesania i Moda de Catalunya (CCAM), que treballa per posar en relleu dos important actius: d’una banda, la tradició de la indústria tèxtil a Catalunya, el talent i la creativitat, i, d’una altra, el prestigi de Catalunya i, sobretot, de la capital, Barcelona, com a pol de talent del disseny i de la moda.

Aquesta edició compta amb sis patrocinadors i marques col·laboradores. En són espònsors oficials Logitech (Main Sponsor), Kevin Murphy (perruqueria), Thuya (manicura). Per part seva, hi participen com a col·laboradors oficials M·A·C Cosmetics (maquillatge), Rowenta (planxat i tractament dels cabells) i Font Vella (aigua). Les tres firmes reiteren el seu recolzament al projecte 080. 

Tots els detalls de la programació a  https://080barcelonafashion.cat i a les xarxes:

Facebook 080 Barcelona Fashion: https://www.facebook.com/080BcnFashion

Twitter 080 Barcelona Fashion: https://twitter.com/080_bcn_fashion 

Instagram 080 Barcelona Fashion: https://www.instagram.com/080bcnfashion/

Facebook CCAM: https://www.facebook.com/ccamcat/

Twitter CCAM: https://twitter.com/ccamcat