Tancat per falta de proves
La fiscalia demana reobrir un cas de presumpta violació de Depardieu
Una jove actriu va denunciar l'astre del cine francès fa dos anys

zentauroepp54321727 files in this file photo taken on february 18 2018 french 200803134734 /
Fa dos anys, una jove actriu de 22 anys va presentar una denúncia de violació i agressió sexual a Aix-a-Provença, a la Provença francesa, contra l’actor Gérard Depardieu, de 71 anys. Els investigadors no van aconseguir reunir prou proves per presentar càrrecs contra l’estrella del cine francès. Ara, la Fiscalia de París sol·licita al jutge que reobri el cas després que la intèrpret hagi presentat una demanda civil.
La noia només vol que es faci justícia, segons la seva versió. «Vol que les autoritats judicials puguin fer el seu treball amb serenitat i calma», ha assegurat en un comunicat l’advocada de l’actriu, Élodie Tuaillon-Hibon. En declaracions també al diari ‘Le Parisien’, assegura que no entén com la primera investigació preliminar, que va durar nou mesos, va acabar «inexplicablement en sobreseïment». «Estem esperant un resultat favorable, però sabent que serà molt difícil: el meu client no és ningú i està atacant un monstre sagrat».
Segons la presumpta víctima, els fets van tenir lloc en dues ocasions, els dies 7 i 13 d’agost del 2018, a la residència que l’actor té a París. L’advocat de Gérard Depardieu, Hervé Termine, no ha volgut comentar res sobre l’assumpte. Des del principi de la investigació l’actor va sostenir la seva innocència.
Notícies relacionadesPel que sembla, Depardieu i la noia es coneixien des d’abans de la presumpta agressió: ella és la filla d’un amic de l’actor. La cadena de televisió francesa BFMTV va assegurar que la jove actriu treballava amb Depardieu i estudiava en una escola on ell feia classes quan va tenir lloc l’agressió.
«Estic absolutament segur que no hi ha cap fet estrictament irreprotxable», va al·legar Depardieu després de donar-se a conèixer la denúncia. Així mateix, el seu advocat també va asseverar que la trajectòria de l’actor estava patint «danys irreparables» per la «difusió d’aquestes acusacions».
- CAS SANTOS CERDÁN-ÁBALOS Koldo García després de conèixer l’informe de l’UCO sobre Santos Cerdán: «Acaba de començar»
- Defunció Mor als 63 anys l’empresari Miquel Suqué, del Grup Peralada
- HANDBOL Els àrbitres expulsen el Barça de la lluita per la seva 13a Champions
- Metamorfosi demogràfica Un terç de l’Eixample és estranger
- Tensió als Estats Units "Motivació política" en l’assassinat d’una congressista i el marit
- Una nutricionista sobre la dieta que cal seguir si tens el còlon irritable: "No has de menjar res que t’inflami"
- Predicció La calor s’intensifica a partir de dilluns i algunes zones de Catalunya arribaran als 40 graus
- Xifres d’Interior Rècord d’identificacions policials a Catalunya: 1,2 milions el 2024
- Defunció Mor als 63 anys l’empresari Miquel Suqué, del Grup Peralada
- Acte del PP Feijóo demanarà la compareixença de Sánchez al Congrés perquè es «retratin» els seus aliats: «Si el segueixen recolzant, seran els seus encobridors»