CAMPANYA DE MORITZ

L'homenatge de Macaco a Barcelona

La cançó inèdita i amb picada d'ullet a Peret anima a recuperar els «moments perduts» per la pandèmia

macaco-barcelona / periodico

1
Es llegeix en minuts
El Periódico

Daniel Carbonell de las Heras, Macaco, ha fet un nou himne del bon rotllo i a recuperar els carrers de Barcelona (i de la resta de capitals catalanes) i els «moments perduts» pel confinament. Ho fa amb ‘Barcelona torna’, una cançó que forma part de la nova campanya de la cervesera Moritz i que conté també una picada d’ullet a aquella Barcelona «‘gitana hechicera’» que cantava l’enyorat Peret. «És el meu cant a la meva Barcelona estimada», assegura el cantant i compositor, de 47 anys, que protagonitza també el suggeridor videoclip. La campanya també té un costat solidari: Moritz donarà tots els ingressos que obtingui de les accions de la campanya per impulsar iniciatives que ajudin a col·lectius afectats per la Covid-19. 

En el videoclip, que dirigeix Bernat Saumell i que ja està disponible a totes les plataformes, Macaco fa un ‘volteig’ per diferents espais coneguts d’una Barcelona que es mostra vital, acollidora i que obre les seves persianes. Amb imatges que salten dels balcons a les terrasses. «Si vols somiar despert, ella sempre t’obre el seu port. Si vols el món sencer, del Tibidabo al Paral·lel...», canta Macaco en lletra que alterna el castellà amb el català i en la qual també es barregen diversos ritmes.

Notícies relacionades

La campanya compta també amb la participació de l’artista i dissenyador Javier Mariscal –en una de les imatges del vídeo apareix també el seu cèlebre Gambinus, del Moll de la Fusta–. L’artista valencià ha creat la colorista

gràfica de la campanya, una il·lustració que utilitza colors plans i un llenguatge fresc amb referències a diferents icones de Barcelona i a la seva situació geogràfica. Unes pinzellades d’una Barcelona alegre, dinàmica i viva amb la qual Mariscal pretén omplir de vida la paraula ‘torna’.