XEF INFLUENT
José Andrés: «L'esclavisme als EUA segueix però d'una altra forma»
El xef ha demanat més mesures contra la fam que pateixen molts ciutadans
El xef espanyol José Andrés, establert als Estats Units, ha assegurat que el que s’exigeix aquests dies en aquest país és que «la gent ha de ser ben tractada» i ha denunciat que «l’esclavisme» dels afroamericans «continua, però d’una altra forma», i això al seu judici «s’ha d’acabar».
Andrés, que és a València amb la seva oenagé World Central Kitchen, s’ha referit a les protestes que s’estan produint als Estats Units arran de la mort de George Floyd. «Als Estats Units el racisme ha existit sempre i el que hem vist és que la policia, que ha de protegir la gent, de vegades són persones que fan mal», ha assenyalat el xef, que ha precisat que «això no significa que la policia sigui dolenta, però sí que hi ha persones que emparades en l’escut de la policia estan fent coses» que no són normals.
En aquest sentit, ha assegurat que el que s’està demanant ara és que «la gent ha de ser ben tractada». «És un dret que no et matin», ha assegurat, per afegir que, en general, la gent «s’ha portat increïblement bé», mentre que ha criticat que es dispersés «amb pilotes de goma i gasos lacrimògens» manifestants que protestaven davant de la Casa Blanca perquè el president, Donald Trump, pogués fotografiar-se davant una església pròxima.
Per a la foto de Trump
«Jo vaig ser-hi dues hores abans i la gent no podia ser més pacífica», ha destacat, i ha retret la resposta «innecessària» aplicada contra aquests manifestants només perquè «un líder aparegués en una església, amb una Bíblia que mai ha obert».
Pel xef, les manifestacions «estan sent cada vegada més i més pacífiques», i creu que duraran mentre duri la pandèmia, una cosa que considera que «és bona». Ha destacat que a aquesta pandèmia i a la crisi econòmica que ha deixat molta gent «sense feina, sense diners i sense menjar», se suma que als Estats Units hi ha un líder «que l’únic que fa és esqueixar la societat».
El xef ha demanat als polítics «menys discursos, que no porten mai enlloc», i «més acció» per solucionar «els problemes que la gent necessita que li resolguin», com és cas de la fam.
Notícies relacionadesJosé Andrés ha visitat aquest dimecres l’estadi de Mestalla, des d’on la seva oenagé World Central Kitchen, en col·laboració amb el Banc d’Aliments de València, ha repartit més de 150.000 àpats a famílies necessitades, la situació de les quals s’ha vist agreujada des del 2 d’abril, amb motiu de la pandèmia del coronavirus.
El xef, que compta amb dues estrelles Michelín, ha assegurat, en declaracions als periodistes, que la fam és present en la societat, tot i que sigui «invisible», i ha agraït la tasca d’entitats i voluntaris per donar menjar als qui en necessiten i «fer que les nostres ciutats siguin una miqueta més empàtiques».
- Pèls de punta Gonzalo Bernardos adverteix del "festival" immobiliari que ve: "L'habitatge de compra es posarà molt car..."
- Dol a Hollywood Adeu a Redford, llegenda progressista
- Exposició El duel ‘Leonardo vs. Michelangelo’, en experiència immersiva
- Mobilitat La futura llei del taxi preveu erradicar les VTC urbanes a Barcelona
- Educació La Fundació Bofill proposa un pla per millorar la comprensió lectora
- Helicobacter pylori: així són els símptomes de la infecció que afecta la meitat de la població
- Cinema 'Sirat', d'Oliver Laxe, representarà Espanya als Oscar 2026
- «Genocidi» a Gaza El Govern aprovarà dimarts el decret d’embargament a Israel després de resoldre els esculls a duanes
- El piromusical dels Estopa
- Vida i llegat de Durruti en òpera rock