MANSIÓ AL COSTAT DEL LLAC
Federer fa enfadar els ecologistes
Organitzacions mediambientals presenten al·legacions al projecte del tennista suís

zentauroepp53576095 file in this jan 30 2020 file photo switzerland s roge200605124552 /
Roger Federer està acostumat a passejar-se per les pistes del circuit ATP sense trobar-se rivals que li plantin cara. A tot estirar pot ensopegar amb Rafa Nadal o Novak Djokovic i poc més.
Però a un dels tennistes més premiats de la història i amb uns guanys acumulats de més de 116 milions d’euros li ha sorgit un rival tan dur de rosegar com Nadal en terra batuda.
L’esportista suís de 38 anys, casat amb l’extennista Mirka Vavrinec (41 anys), amb qui té quatre fills, Myla, Lennart, Leo i Charlene en 20 anys de matrimoni, porta una vida discreta no exempta de luxes, però molt allunyada dels focus mediàtics que no siguin els estrictament esportius.
Amb un patrimoni estimat de 803 milions d’euros i amb contractes de patrocini amb diferents marques comercials, la família Federer sembla tenir predilecció per les vivendes d’alta volada, no en va són propietaris d’un apartament al pis 50 d’un luxós edifici de Dubai, una casa de muntanya al poble suís de Valbella-Lenzerheide i una altra a Herrling, un municipi pròxim a Zuric.
La casa al llac
Però com que no en tenia prou, Federer està construint la que podria ser la casa dels somnis de qualsevol mortal a la vora del llac Zuric, a la petita localitat de Rapperswil-Jona. Un vivenda ubicada en una vasta extensió de terreny que li està provocant més d’un disgust. Al milionari cost inicial de l’obra, el tennista hi ha hagut de sumar 18,5 milions d’euros en tasques de descontaminació del solar, ja que s’hi han trobat restes d’anteriors construccions fins a gairebé un metre per sota del nivell del terreny.
Notícies relacionadesA més, les organitzacions ecologistes de la zona han emprès diverses accions legals contra el tennista per impedir que tanqui el camí públic que voreja el llac al seu pas per la finca, com era la intenció inicial de Federer, i una il·legalitat habitual en moltes de les luxoses propietats que envolten els llacs suïssos. També una altra associació mediambiental ha presentat diverses al·legacions sobre el projecte inicial de la constructora, amb l’argumentació que la documentació no és completa i que no permetrà l’incompliment de la llei fluvial suïssa, que diu que les aigües fluvials i els camins de ribera dels llac han de ser d’ús públic en la seva totalitat.
Així doncs, i malgrat l’inicial recolzament de l’alcalde de Rapperswil-Jona a un veí tan il·lustre, la nova vivenda de Roger Federer segueix en dic sec i a l’espera de veure qui guanyarà finalment el set i el partit.
- Detenen una parella amb sis primats bebès ocults als genitals
- Referent social Mor Enric Morist, el somriure enmig del desastre
- Entrevista Giuseppe Russolillo, president de l’Acadèmia de Nutrició: «El dejuni intermitent no ha sigut concebut per perdre pes i pot posar en risc la salut»
- Barcelona prorroga 24 hores el permís d’obres al Camp Nou
- Investigació ‘La casa dels horrors’ d’Oviedo tenia un desmesurat consum d’aigua i una sala d’estudi per als tres nens
- Detenen una parella amb sis primats bebès ocults als genitals
- Apagada Què ens passa amb la fi del món?
- Referent social Mor Enric Morist, el somriure enmig del desastre
- Enquesta flaix Gairebé un 60% dels espanyols veuen «insuficient» la informació del Govern durant l’apagada, segons el CIS
- El moment del vi Falset obre la temporada primaveral de fires i mostres vinícoles a Catalunya