29 maig 2020

Anar al contingut

DESFILADES DE MODA MASCULINA A MILÀ

Armani també recicla

I Dolce & Gabbana presenta una col·lecció d'home que reivindica tot el que és artesanal

El Periódico

MIGUEL MEDINA

Armani també recicla
Armani també recicla
Armani també recicla

/

Giorgio Armani, a través de la seva marca jove, Emporio Armani, ha transmès un clar missatge a favor del reciclatge. Milà celebra aquesta setmana la seva setmana de la moda masculina i novament grups ecologistes s’han manifestat a les portes d’alguna desfilada per recordar que la indústria tèxtil és de les més contaminants del planeta.

Emporio Armani, en la seva col·lecció d’home tardor hivern per al 2020, presenta grans anoracs de plomes i abrics fins als peus, que trenquen amb el color els tons grisos i negres que dominen en resta de peces. «Hem utilitzat cotó i llanes orgànics, perquè hem de portar l’ús de materials reciclats a pràctiques comunes de producció i de la vida quotidiana. S’ha de salvaguardar el món i la vida de les futures generacions», va explicar Giorgio Armani, de 85 anys. També la meitat de la col·lecció presentada per Ermenegildo Zegna estava composta per teixits reciclats.

Els anoracs de plomes d’Armani no passen desapercebuts. Es presenten en totes les seves formes, fins i tot les més inusuals, amb armilles amb tons vermells i blaus sobre fons negre, maxi jaquetes fins als peus, però també bufandes i abrics i jaquetes embuatades negres per portar sobre els seus elegants de llana d’espiga en tons grisos. També hi van desfilar anoracs amb mil butxaques i, com a complement, enormes motxilles, però també petites bosses per portar el telèfon i dur penjades al coll. Les botes embuatades de després d’esquiar es converteixen en el calçat d’ús quotidià.

Un pastor, un sastre, un jardiner

Per la seva banda, el duo sicilià Domenico Dolce i Stefano Gabbana van deixar anar els prínceps mil·lenistes i van oferir una immersió en el món dels vells oficis, com ara el de barber, sastre i pastor, fent fins i tot desfilar un xai als braços d’un model. «El missatge que volem enviar és el d’un pont entre la tradició italiana del treball i les noves generacions. Dir-los que amb les seves mans poden fer una cosa útil per a vostè i per a la societat», va explicar Stefano Gabbana.

Per això, la col·lecció s’inspira en oficis durs i, de nou, en Sicília per crear jaquetes i abrics de llana de borrec en negre i marró. També pantalons i granotes en llana, alpaca i pell d’ovella, i davantals de cuir amb totes les eines del jardiner o sabater, per utilitzar amb suèters o samarretes sense mànigues amb la frase «Fet a mà». Enormes pantalons de pana ampla amb sivelles, i enormes capes i gorres completen la col·lecció, juntament amb camises amb els seus originals estampats, però aquesta vegada sense gaire atreviment.