AL SEU POBLE NATAL
Les cendres de Camilo Sesto esperen destí
El seu fill, Camilo Blanes, no va poder portar-les al cementiri d'Alcoi perquè el seu oncle va vendre el mausoleu familiar

lmmarco49784638 madrid 09 09 2019 capilla ardiente del cantante camilo sest191017140946 /
Un mes i mig després de morir, les cendres del cantant Camilo Sesto continuen sense trobar el destí que ell volia. Segons explica ‘El País’, el seu fill únic i hereu universal va rebre les cendres al tanatori de San Isidro, a Madrid, fa només uns dies. El problema és què n’ha de fer. En principi, el cantant va deixar escrit al seu testament que, després de ser incinerat, volia que les seves cendres estiguessin a Alcoi, la seva terra natal, d’on és fill predilecte. Volia que, o bé s’escampessin en un dels rius de la ciutat alacantina, o bé es guardessin al mausoleu familiar, per descansar al costat dels seus pares.
Però, per llei, està prohibit escampar les cendres al mar o a qualsevol altre lloc. I d’altra banda, el mausoleu familiar de què parlava Sesto ja no existeix. El germà de Camilo Sesto, Pepe Blanes, el va vendre fa dos anys. L’artista, enfadat per la decisió del seu germà, va haver llavors d’incinerar les restes dels seus pares, que ara reposen en un columbari del cementiri alcoià. L’Ajuntament d’Alcoi ha ofert a Camilo Blanes un nou mausoleu, assumint, en aquest cas, totes les despeses.
A l’espera de conèixer què passarà finalment amb les cendres, el que de moment sí que està confirmat és l’homenatge que Alcoi prepara per al 24 d’octubre al saló de plens del consistori. L’Ajuntament també prepara, amb el consentiment de Blanes, l’obertura d’un museu en honor al cantant en què hi haurà dipositades algunes de les pertinences de l’artista, com els seus discos d’or, el seu vestuari més conegut, alguns quadros que va pintar i manuscrits de les lletres d’algunes de les seves cançons, entre altres coses que guardava.
- Apagada Red Eléctrica sospita d'una desconnexió massiva de plantes solars abans de l'apagada
- Andrés Iniesta: "No sempre tot és bonic, ni per a mi ni per a ningú"
- Lluita contra el frau Hisenda et vigila: aquesta és la quantitat màxima que pots pagar en efectiu
- Habitatge Gonzalo Bernardos avisa els espanyols: «Els que es vulguin comprar una casa s’han d’afanyar»
- Energia Red Eléctrica ja va alertar al febrer del risc de "desconnexions severes" de llum pel 'boom' de les renovables
- Entrevista Joan Gabriel Bergas, catedràtic en Enginyeria Elèctrica de la UPC: "Són set 'barcelones' que van caure de cop"
- PRIMER DE MAIG ¿Per què l'1 de maig és el Dia del Treball?
- Futbol Sis partits de sanció a Rüdiger, que els aprofita per operar-se
- Champions league Dembélé silencia l’Arsenal i acosta el PSG a la final de Múnic
- Apunt ¿S’ho imaginen?