Anar al contingut

NOVETAT EDITORIAL

Rihanna publica la seva autobiografia en un volum de gairebé set quilos

La cantant i empresària reuneix als 31 anys la seva vida en més de mil fotos

Luis Miguel Marco

Rihanna publica la seva autobiografia en un volum de gairebé set quilos

ANGELA WEISS

L’últim de Rihanna no s’escolta i es balla. Es mira i es llegeix. Als 31 anys, la cantant de Barbados ha considerat que ja ha viscut bastant per publicar la seva autobiografia. I com que avui el que impera és el visual ho fa amb un llibre d’imatges. Moltes, 1.050 imatges reunides en 504 pàgines i en un volum que pesa 6,8 quilos. El volum porta el seu nom i el presentarà aquest divendres a Nova York al Museu Guggenheim en una festa a la seva glòria.

«Estic molt emocionada de compartir aquesta col·lecció d’increïbles imatges. Em sento molt agraïda per tots els esplèndids artistes i fotògrafs que hi han contribuït», explica Riri, com es coneix l’artista, en la nota difosa per Phaidon. La cantant d’‘Umbrella’ i ‘Diamond’ assegura que fa cinc anys que treballa en aquest projecte i que està contenta de poder compartir-lo amb els seus fans.

A la venda per 140 euros

A més de les imatges, el volum inclou 11 encartaments especials, set fulls desplegables i un pòster que podrà treure’s del llibre. La seva editorial el considera un dels grans llançaments d’aquesta tardor. El llibre tracta la vida de la cantant i empresària «a través d’una increïble narrativa visual». Des de la seva infantesa a Barbados, les seves família, els carnavals de l’illa, als moments fonamentals de la seva carrera, els seus vídeos musicals, les seves aparicions, la seva incursió en la moda, inclosa la seva participació en la gala MET, el llançament de la seva roba, les aparicions en les setmanes de la moda, així com altres moments privats amb amics i familiars.

L’autobiografia estarà disponible en botigues especialitzades a partir del 24 d’octubre i costarà 140 euros. Arriba dins d’un maletí per poder transportar-la, a causa de la seva mida. A més, hi haurà tres edicions especials que només es podran adquirir en una web creada específicament per al llibre. Una inclourà un faristol daurat i tindrà un preu de 5.020 euros (i de moment no està disponible); mentre que la més luxosa –està esgotada– constarà de només 10 exemplars, estarà numerada i firmada per l’artista i inclou pedestal de marbre. Una d’aquestes edicions és per a Cardi B, que va licitar-la en una subhasta i va pagar 111.000 dòlars.

L’anunci coincideix a més amb l’anunci del llançament d’una petita col·lecció de llenceria en tons roses, fúcsies, morats i vermells els beneficis de la qual aniran destinats a la lluita contra el càncer de mama a través de la fundació Clara Lionel que Rihanna va crear el 2012.

L’artista més rica del món

El fenomen de Rihanna algun dia s’estudiarà a les escoles de negocis. La seva trajectòria és desconcertant dins del món de la música. Fa més de tres anys que no treu cap disc i no hi ha notícies del nou treball. Ha provat sort al cine (‘Guava Island’, ‘Ocean’s 8’). I segueix bolcada en la seva faceta d’empresària al capdavant de la seva línia de cosmètics, Fenty Beauty, i de la seva línia de roba interior, Savage X Fenty, que li ha donat una bufetada a Victoria’s Secret jugant les seves mateixes cartes: amb un xou espectacular a la Setmana de la Moda de Nova York emès després per Amazon com un homenatge a la diversitat de cossos i pells. 

Aquest any, Rihanna apareix a la llista Forbes com «l’artista musical més rica del món», amb una fortuna de 600 milions de dòlars (més de 532 milions d’euros), més per davant de Beyoncé i Madonna. A aquesta xifra hi ha contribuït també tancar el llançament de la seva marca de moda, també anomenada Fenty, amb el conglomerat de luxe LVMH.

Temes: Rihanna Forbes