POLÈMICA EN ELS FOGONS DE CATEGORIA
Un xef francès denuncia la guia Michelin després de perdre una estrella
Marc Veyrat acusa els editors de jutjar el seu restaurant sense haver-lo visitat

zentauroepp50021921 files in this file photo taken on february 5 2018 french c190924185153 /
El xef francès Marc Veyrat, un dels més mediàtics del país, ha denunciat la prestigiosa guia Michelin per haver tret en la seva última edició la tercera estrella en el seu restaurant La Maison des Bois, de Manigod, a l’est de França. El conegut cuiner, que apareix sempre amb un gran barret negre, exigeix a la guia conèixer «els motius exactes» que li van fer perdre la màxima distinció en el restaurant que va obrir el 2013, segons el seu advocat.
Veyrat, de 69 anys, considera que els inspectors de la guia ni tan sols van visitar el seu restaurant, per la qual cosa exigeix les factures, les notes de les reunions, la metodologia utilitzada i els criteris d’atribució de les estrelles, va assenyalar el lletrat Emmanuel Ravanas en un comunicat. L’advocat va assegurar que el 27 de novembre tindrà lloc una vista pel cas en el Tribunal de Nanterre, als afores de París.
L’escàndol del formatge
Considerat un dels guardians de la tradició culinària francesa, la pèrdua de la tercera estrella en l’última edició de la guia, publicada el gener passat, va provocar un gran enrenou a França, fins al punt que Veyrat va acudir a la seu de la guia a París i va sortir molt enfadat: «S’han atrevit a dir-me que posàvem formatge ’cheddar’ al nostre ’suflé’ de ’reblochon’, ’beaufort’ i ’tomme’. Han insultat tota una regió».
El xef va acudir als mitjans de comunicació per denunciar els mètodes de la guia, va assegurar que havia caigut en unadepressió i va considerar que l’objectiu de Michelin era acabar amb la cuina tradicional francesa en benefici d’un nou model de restaurants.
No és la primera vegada
Notícies relacionadesDefensor dels productes de la terra, el cuiner va anunciar que renunciava a les altres dues estrelles, una cosa que Michelin li va negar, igual com va fer amb altres grans xefs que van fer el mateix, com Joël Robuchon, Antoine Westerman o Olivier Roellinger.
No és la primera vegada que Veyrat manté un conflicte amb la guia Michelin. El 2006 va tenir un accident d’esquí que el va allunyar dels fogons, la qual cosa va fer que perdés també la màxima distinció als restaurants on la tenia.
- Fenomen en auge La venda a pes de 'caixes sorpresa' d'Amazon arriba al centre de Barcelona: "És com una loteria"
- Universitat Més de 250 professors universitaris exigeixen a la UB que investigui el cas Ramón Flecha
- MUNDIAL DE CLUBS Luis Enrique ignora Mbappé: «Soc soci culer, per això sempre em motiva jugar contra el Madrid»
- Previsió meteorològica Catalunya, en alerta per fortes pluges: aquestes són les zones on més pot ploure
- Detingut per matar d’una punyalada un multireincident al Prat de Llobregat per una venjança
- TURISME BCN reprèn l’estudi sobre fluxos de creueristes que va suspendre la covid
- SOROLL Terrassa pacificarà el carrer d’Arquimedes després d’anys de queixes veïnals
- Transformació de montjuïc Barcelona ampliarà el Sant Jordi Club fins als 9.000 espectadors
- Integració Piera, en estat de xoc després de l’incendi que va arrasar la mesquita
- OPOSICIONS Exclòs un aspirant a Bombers per presumpte frau de la llei trans