PER A LA SEVA NOVA CAMPANYA

Marc Jacobs recupera Christy Turlington

La californiana, de 50 anys, posa al costat del dissenyador amb el glamur dels anys daurats de Hollywood

zentauroepp49749633 christy turlington marc jacobs 2019190907163834

zentauroepp49749633 christy turlington marc jacobs 2019190907163834

2
Es llegeix en minuts
Luis Miguel Marco

Juntament amb Naomi Capmbell, Elle Macpherson, Claudia Schiffer i Linda Evangelista, Christy Turlington va marcar una època daurada, la de les ‘top-models’ dels 90. Ara, als seus 50 anys, Turlington ha tret el nas excepcionalment als focus de la moda gràcies al seu amic el dissenyador Marc Jacobs. Tots dos són els protagonistes de la nova campanya publicitària del nord-americà. Hi apareixen com una parella que recorda els clàssics del Hollywood daurat, pur glamur, en una espècie de seqüència cinematogràfica en blanc i negre que firma el prestigiós fotògraf Steven Meisel.

Turlington, que també va tancar amb un espectacular vestit de plomes la desfilada de tardor-hivern de Jacbos a la Fashion Week de Nova York, explicava els motius d’aquesta tornada, que no tenen res a veure amb la nostàlgia. «He conegut i adorat a Marc Jacobs des que el vaig conèixer als 16 anys. Aquest any he fet els 50 i he arribat a un punt que em dic gairebé a tot: I per què no. És l’expressió que sol donar resposta a les preguntes que em faig. Tinc una filla de 15 anys [Grace Burns] que vull que em vegi i m’escolti desesperadament i aquest mitjà [la moda, les desfilades, les xarxes] és el que li parla», ha explicat Turlington, que va deixar les passarel·les el 1994, als 25 anys, per reprendre els seus estudis. «Ara puc dir exactament –continua– quan i per a qui vaig desfilar per última vegada».

Notícies relacionades

Casada amb l’actor Edward Burns, la californiana, després del seu retir, ha promogut diferents projectes propis entorn de la salut maternal al voltant del món, posant el focus als països en vies de desenvolupament, i ha posat cara a la preocupació mediambiental i a la lluita antitabac, entre altres causes a què s’ha dedicat. Tot això li va valer el reconeixement de la revista ‘Time’ com una de les 100 persones més influents del 2014

«No hi veig rebel·lió»

No és la primera vegada que el dissenyador Marc Jacobs recorre a les seves campanyes a dones que trenquen la barrera de l’edat. A la tardor del 2016 la seva campanya publicitària va tenir com a protagonistes les actrius Susan Sarandon i Sissy Spacek i els cantants Marilyn Manson i Courtney Love, a més de Cara Delevingne i Kendall Jenner. Jacobs, que va viure més d’una dècada a París i la meitat insuflant nova vida a Louis Vuitton, assegurava en una recent entrevista que li ha encantat mirar enrere «a l’‘allure’ del passat» i «És que miro la moda que fa la gent més jove i em sembla que tota l’estona és el mateix. No hi veig rebel·lió ni res arriscat, res té substància. Així que m’he tornat un clàssic. M’agrada veure les dones arreglades i que llueixin perfectes».