Anar al contingut

NOVA CAMPANYA DE 'MEDITERRÀNIAMENT'

La dansa ecològica d'Estrella Damm

La firma cervesera fa un gir i al seu anunci d'estiu advoca per la defensa del mar

El Periódico

Aquesta vegada a Estrella Damm s’han posat seriosos amb la seva campanya d’estiu. Els creatius han fet un gir de 180 graus al guió esperat i, de cop, han renunciat a posar estrelles famoses al seu nou anunci, que s’acaba de presentar. Per al record queden les refrescants preses de Michelle Jenner i Oriol Pla de l’any passat. O 'La vida nostra', la pel·lícula que Raúl Arévalo es va marcar fa un parell d’anys amb Peter Dinklage i Álvaro Cervantes. Ara la cosa va de residus i d’insistir que amb el planeta, sisplau, no s’hi juga. 

“Si volem mantenir la nostra manera de viure, ¿no hauríem de protegir allò que la fa possible? Aquesta és la qüestió sobre la qual gira la nova campanya ‘Mediterràniament’, per tal de conscienciar en la necessitat de protegir el mar que tenim més a prop. L’emergència ecològica a què estan exposades les aigües del Mediterrani i la nostra capacitat per revertir la situació és el fil conductor del seu nou espot, que han titulat ‘Ànima’. Ara s’ha de veure si aquest estiu, quan la gent es begui una cerveseta fresqueta al costat del mar, serà conscient de què ha de fer després amb la llauna o l’ampolla buides.

A l’espot es veu una noia de cabells llargs que representa l’ànima del Mediterrani, interpretant una dansa al fons del mar al ritme d’una cançó la lletra de la qual xiuxiueja una clara crida a l’acció. “No entenc per què em cremes la pell, m’arrenques els cabells i em deixes sense alè. Hi ha d’haver una altra manera de viure”, se sent. Així, de forma molt visual i aprofitant el potencial expressiu de la dansa contemporània, la campanya pretén sensibilitzar l’espectador dels elevats nivells de contaminació que pateix el Mediterrani, amb els plàstics flotant amenaçadors, i apel·lar a tots els actors socials a la recerca de solucions eficaces. L’anunci és idea original d’Oriol Villar, està realitzat per Nacho Gayán i protagonitzat per la ballarina canadenca Claire Friesen. ‘Ànima’ és la primera de les dues campanyes que formaran part de la nova edició de ‘Mediterràniament’ aquest estiu. 

Retirar les anelles de plàstic

Des de la firma cervesera catalana insisteixen que la seva preocupació pel medi ambient no és nova. Fa anys, per exemple, que elabora la seva cervesa amb ingredients de proximitat, utilitza només energia verda, potencia els envasos reciclables i utilitza cartró de boscos gestionats responsablement. De fet, el 1999 va obtenir la primera certificació ISO 14001 al nostre país –norma internacional de sistemes de gestió ambiental (SGA) per a la identificació, priorització i gestió els riscos ambientals–, qualificació que ha mantingut fins avui. A més, fa uns mesos Estrella Damm va iniciar les proves per retirar les anelles de plàstic de les llaunes, la qual cosa suposarà eliminar 89 milions d’anelles, que representen 260 tones de plàstic.

Temes: Publicitat