HISTÒRIA D'UNA PEÇA ICÒNICA

Missatges que tenen tela

La Roca Village acull fins al 23 de juny l'expo 'T-Shirt: Cult-Culture-Subversion'

undefined48070394 gente camisetas la roca village presenta la exposici n t s190510164117

undefined48070394 gente camisetas  la roca village presenta la exposici n  t s190510164117
undefined48070385 gente camisetas  la roca village presenta la exposici n  t s190510164124
undefined48070384 gente camisetas  la roca village presenta la exposici n  t s190510164131

/

2
Es llegeix en minuts
Mireya Roca
Mireya Roca

Periodista

ver +

L’exposició  T-Shirt: Cult – Culture – Subversion procedent del Fashion and Textile Museum de Londres ha recalat a La Roca Village,l’outlet  de les marques de luxe a Barcelona.  

La mostra, comissariada per Dennis Nothdruft, Jenna Rossi-Camus i David Sinclair, reflecteix l’univers infinit que hi ha al voltant de la samarreta, una de les peces més antigues, universal i que et pots posar, que a més no entén ni d’edat ni de sexe.

Fins al 23 de juny es podrà visitar aquesta exhibició, una cronologia sobre la identitat de la t-shirtcom a peça bàsica del guarda-roba, que no obstant és bandera de l’avantguarda i la tecnologia, que han impulsat la seva evolució. 

En aquesta retrospectiva s’exposen més de cent samarretes distribuïdes per 12 instal·lacions (Basic, Unisex, Col·leccionisme, Amb el grup (tribus urbanes); Personal/Política; Ètica i Ecologia; Pop a la samarreta; Art per vestir; Declaració per vestir; Declaració de principis per a la moda i Això no és una samarreta), que posicionen la peça com una eina de comunicació.  

Viatge en el temps

S’exposen des de peces icòniques de firmes com Dior, Yves Saint Laurent, Moschino i Gucci, fins a altres de col·leccions privades com la de Malcom McLaren, que va ser representant dels Sex Pistols i gran col·leccionista de samarretes de la dècada dels 70, una època clau per al punk i el rock britànic. També es pot veure part de la col·lecció exclusiva de Lee Price, que compta amb els dissenys més transgressors de Vivienne Westwood.

En aquest viatge a través del temps, la samarreta lluu polifacètica i sublim, com a mitjà artístic que expressa l’evolució creativa i social a través de grafismes, imatges, símbols, missatges reivindicatius, publicitaris, musicals, polítics o provocatius.

La presentació de T-Shirt Cult Culture Subversion va comptar dimecres amb la presència de la reconeguda dissenyadora britànica Katharine Hamnett, la dona que va inventar la samarreta amb missatge, que guarda un fort vincle amb la mostra a causa del seu compromís social i el seu gran talent amb caire reivindicatiu. La creadora i activista, que va treure la seva pròpia marca el 1979, va saltar a la fama uns anys més tard quan el 1983 es van popularitzar les seves samarretes amb eslògans.

Notícies relacionades

El disseny Choose life (‘Tria la vida’) creat per Hamnett el 1983 va ser el més mediàtic, i va ser objecte de diverses campanyes contra les drogues, el suïcidi i l’avortament. Els cantants del grup Wham!, George Michael i Andrew Ridgeley, van fer popular el lema d’aquesta famosa t-shirt.

A més de les peces comissariades pel Fashion and Textile Museum de Londres i The Civic de Barnsley, La Roca Village ha convidat un grup de creatius de Barcelona, amb qui ha col·laborat en projectes anteriors, com l’artista urbà que juga amb referències pop TvBoy; l’artista català Jordi Gispert Pi; el dissenyador conceptual Mario Eskenazi i el dissenyador multidisciplinari Javier Mariscal, que formen part de l’exposició i de la col·lecció del Fashion and Textile Museum. Tots aquests artistes amb carreres rellevants han creat, al llarg de la seva carrera, icones relacionades amb les temàtiques proposades a la mostra recurrent.