HISTÒRIA D'UNA PEÇA ICÒNICA
Missatges que tenen tela
La Roca Village acull fins al 23 de juny l'expo 'T-Shirt: Cult-Culture-Subversion'
L’exposició T-Shirt: Cult – Culture – Subversion procedent del Fashion and Textile Museum de Londres ha recalat a La Roca Village,l’outlet de les marques de luxe a Barcelona.
La mostra, comissariada per Dennis Nothdruft, Jenna Rossi-Camus i David Sinclair, reflecteix l’univers infinit que hi ha al voltant de la samarreta, una de les peces més antigues, universal i que et pots posar, que a més no entén ni d’edat ni de sexe.
Fins al 23 de juny es podrà visitar aquesta exhibició, una cronologia sobre la identitat de la t-shirtcom a peça bàsica del guarda-roba, que no obstant és bandera de l’avantguarda i la tecnologia, que han impulsat la seva evolució.
En aquesta retrospectiva s’exposen més de cent samarretes distribuïdes per 12 instal·lacions (Basic, Unisex, Col·leccionisme, Amb el grup (tribus urbanes); Personal/Política; Ètica i Ecologia; Pop a la samarreta; Art per vestir; Declaració per vestir; Declaració de principis per a la moda i Això no és una samarreta), que posicionen la peça com una eina de comunicació.
Viatge en el temps
S’exposen des de peces icòniques de firmes com Dior, Yves Saint Laurent, Moschino i Gucci, fins a altres de col·leccions privades com la de Malcom McLaren, que va ser representant dels Sex Pistols i gran col·leccionista de samarretes de la dècada dels 70, una època clau per al punk i el rock britànic. També es pot veure part de la col·lecció exclusiva de Lee Price, que compta amb els dissenys més transgressors de Vivienne Westwood.
En aquest viatge a través del temps, la samarreta lluu polifacètica i sublim, com a mitjà artístic que expressa l’evolució creativa i social a través de grafismes, imatges, símbols, missatges reivindicatius, publicitaris, musicals, polítics o provocatius.
La presentació de T-Shirt Cult Culture Subversion va comptar dimecres amb la presència de la reconeguda dissenyadora britànica Katharine Hamnett, la dona que va inventar la samarreta amb missatge, que guarda un fort vincle amb la mostra a causa del seu compromís social i el seu gran talent amb caire reivindicatiu. La creadora i activista, que va treure la seva pròpia marca el 1979, va saltar a la fama uns anys més tard quan el 1983 es van popularitzar les seves samarretes amb eslògans.
Notícies relacionadesEl disseny Choose life (‘Tria la vida’) creat per Hamnett el 1983 va ser el més mediàtic, i va ser objecte de diverses campanyes contra les drogues, el suïcidi i l’avortament. Els cantants del grup Wham!, George Michael i Andrew Ridgeley, van fer popular el lema d’aquesta famosa t-shirt.
A més de les peces comissariades pel Fashion and Textile Museum de Londres i The Civic de Barnsley, La Roca Village ha convidat un grup de creatius de Barcelona, amb qui ha col·laborat en projectes anteriors, com l’artista urbà que juga amb referències pop TvBoy; l’artista català Jordi Gispert Pi; el dissenyador conceptual Mario Eskenazi i el dissenyador multidisciplinari Javier Mariscal, que formen part de l’exposició i de la col·lecció del Fashion and Textile Museum. Tots aquests artistes amb carreres rellevants han creat, al llarg de la seva carrera, icones relacionades amb les temàtiques proposades a la mostra recurrent.
- Cues pel 48 Open House Barcelona
- Als peus de collserola Tensió entre ‘runners’ i veïns a la Carretera de les Aigües
- Eleccions legislatives a l’Argentina Milei es prepara per fer canvis amb el suport inèdit dels Estats Units
- La contracrònica Vinícius arruïna la millor tarda de Xabi
- Educació El ‘bullying’ s’enquista per les dificultats per identificar-lo
- La decisió de Puigdemont Illa reclama «sensatesa» a Junts: «L’alternativa a Sánchez és involució»
- Gastronomia de proximitat Sis bons restaurants del Baix Llobregat que mereixen una visita
- Reconeixement al president ¿Per què Milei ha arrasat en les eleccions legislatives a l’Argentina? Quatre claus d’una victòria sorpresa
- FUTBOL El Reial Madrid es planteja sancionar Vinícius i el brasiler obre la porta a marxar: «¡Millor me’n vaig!»
- CRÍTICA Els Pecos, la venjança d’un fenomen fan menyspreat
