DE PROMOCIÓ A MADRID

Els minuts d'or de David Beckham

L'exfutbolista va posar durant 120 segons per promocionar un rellotge de Tudor, però després es va fer 'selfies' amb els convidats a una festa organitzada en honor seu

lmmarco47959556 gente tudor presenta  dare to dive   una experiencia con su 190430171103

lmmarco47959556 gente tudor presenta dare to dive una experiencia con su 190430171103

3
Es llegeix en minuts
Juan Fernández

Als gairebé 44 anys (els compleix aquest dijous), David Beckham ha aconseguit extreure una interessant lectura crematística de la teoria de la relativitat d’Einstein: que el temps no és constant, ni la seva valoració tampoc, i ho sap des que va descobrir que els minuts més rendibles de la seva vida no són els que va passar perseguint pilotes amb pantalons curts, sinó els que gasta ara fent posats publicitaris per a les marques comercials.

Aquest dilluns ho va demostrar a Madrid: la firma rellotgera Tudor el va portar fins a la seva antiga ciutat de residència –hi va viure quatre anys, en els quals va néixer el seu tercer fill, Cruz David– per promocionar una nova línia de rellotges. L’acte va consistir en una passejada de dos minuts exactes al costat d’un mural decorat amb el logotip de la marca suïssa davant dels flaixos de 50 fotògrafs que s’esgargamellaven per atreure la seva mirada celeste, a joc amb la camisa que va lluir sota un vestit fosc rematat amb mocador a la butxaca i, per descomptat, amb un Tudor al canell.

No hi va haver preguntes ni trobades personals amb la premsa, ni falta que en feia, ja que davant d’un cànon errant de la bellesa i l’elegància masculina com ell, veure’l lluint figura ja és una notícia. No ha transcendit el que la companyia rellotgera, que el té fitxat en qualitat d’“ambaixador”, li va pagar per la fugaç desfilada, però si és cert el que ha publicat el tabloide britànic 'The Sun', que estima que Beckham ingressa al dia 40.000 euros per serveis publicitaris, podem estar davant dels minuts més rendibles de la història del futbol.

En realitat, aquesta dada amaga una trampa, ja que el treball de l’exesportista per a Tudor no va acabar aquella nit al 'photocall', sinó que va continuar a la festa que la firma va celebrar en honor seu amb un centenar de convidats al restaurant d’un hotel amb vistes al caient de la tarda de Madrid. I aquí, és just reconèixer-ho, Beckham sí que va suar la camisa, i fins i tot el vestit.

‘Selfies’ per ordre i en fila

Després d’oferir unes breus paraules per explicar que enyora molt Espanya, es va disposar a oficiar el ritu més important de la jornada, consistent a fer-se ‘selfies’ amb tot el qui volgués emportar-se al mòbil un record personal de la vetllada. Per ordre i en fila, com fan a les esglésies amb els feligresos que volen besar el sant, la festa en ple va anar pujant a l’entarimat per retratar-se al costat de l’esportista adorat.

Beckham és ‘sir’ i cavaller de l’Imperi britànic, però encara no hi ha notícies de la seva beatificació, encara que el cel el té guanyat en vista de la paciència i l’amabilitat extrema amb què va atendre tothom. Durant més d’una hora va estar fent-se fotos, estrenyent mans, besant galtes i regalant abraçades, però en cap moment va esborrar el somriure de la cara.

En el futbol, als centrecampistes se’ls presumeix una intel·ligència superior. Han de veure el joc millor que ningú, conscients sempre del que deixen a l’esquena i els espera per davant. El dia que va penjar les botes, el marit de Victoria Beckham va saber veure clar que el seu capital més gran era la seva presència, i des d’aleshores ha estat explotant-la fins a fer del seu nom una marca pròspera.

Notícies relacionades

En els últims anys ha batejat col·leccions de moda, com la David Beckham Bodywear, que va firmar per a H&M; ha apadrinat firmes de roba, com Ken & Curwen, de la qual és propietari des del 2015; ha llançat una línia de cosmètics masculins –House 99, de la qual va regalar el fixador de tupè a cada home convidat a la festa, i ha participat en infinitat d’actes publicitaris.

El resultat és un empori comercial valorat, segons el rotatiu britànic ‘The Mirror’, en 900 milions d’euros. Però la gasolina que mou aquesta indústria ja no són els gols, sinó la seva bellesa i encant personal, i disfrutar-ne val el seu preu. Per això, el seu temps és or.

Temes:

David Beckham