ACTIVISTA TÈXTIL

Marina Testino, un mes amb el mateix vestit vermell com a protesta

La 'it girl', neboda de Mario Testino, llança un missatge contra el consum de roba

lmmarco44087428 gente  marina testino instagram180701190215

lmmarco44087428 gente marina testino instagram180701190215

2
Es llegeix en minuts
Luis Miguel Marco

“No és un vestit. És el Amb aquest missatge i una fotografia al seu Instagram el passat 14 de març la model, dissenyadora i ‘it girl’Marina Testino, neboda del cèlebre fotògraf Mario Testino, donava el tret de sortida a una acció de protesta: es va posar el mateix vestit durant un mes (exceptuant les hores de son, és clar).

 La idea era provocar un debat sobre aquesta obsessió per comprar i comprar per estar a l’última. “Desafio a tothom a aturar-se un moment i comptar quantes sabatilles blanques, vestits negres i ulleres de sol tenen, i preguntar-se: quan sorgeix una nova tendència, ¿és necessari sortir a comprar-la? ¿No és millor comprar només alguna cosa que realment t’agradi, et vagi bé i te la posis sovint?”, interpel·lava al costat d’alguna de les seves fotos. 

El vestit en qüestió, del qual ha fet bandera durant un mes per criticar l’obsessió pel consumisme i la pressió constant d’estar a l’última, és una americana i uns pantalons vermells que ella ha combinat amb samarretes i sabatilles esportives, tops i talons i diferents bosses i joies. En el seu Instagram ha anat penjant diferents fotos, en diverses situacions, en què també ha mostrat la seva faceta de model, “tot i que soc alguna cosa més que una cara bonica i un cognom famós”, adverteix. Per cert, el seu pare és Giovani Testino, fundador i CEO d’Art Partner, agència novaiorquesa que gestiona el treball de fotògrafs i estilistes per a les produccions de moda de les revistes. 

Un vestuari per impressionar

Ambel hashtag #OneDressToImpress (Un vestuari per impressionar), la campanya explica una cosa comuna entre les celebritats: aquella necessitat d’utilitzar sempre una cosa nova i de no repetir estilisme, una cosa contra la qual algunes famoses, començant per Cate Blanchett, estan lluitant. Testino afirma que ella ha viscut aquesta pressió “quan vaig entrar en aquesta indústria on es fomenta tant el consum immediat”. 

Notícies relacionades

Marina Testino, que té 28 anys, arrels peruanes i va viure un temps a Barcelona, considera quel’experimentha valgut la pena. Sens dubte ha tingut repercussió , tant en diaris com en premsa especialitzada. “Ha sigut molt alliberador això de no haver de triar què posar-se. M’ha donat confiança i autoestima”. Testino només canviava de complements, molt senzills, segons el que hagués de fer aquell dia: anar al súper o a una exposició. I anava fent amb la neteja al vapor, més sostenible que la bugaderia. Això sí, acabada l’acció, ha tornat a posar amb altres modelets.

Petites col·leccions càpsula

Establerta a Nova York, Marina no és una nouvinguda. Graduada en màrqueting de moda a l’escola Parsons, des de petita ha estat relacionada amb aquest món i és habitual veure-la en la Setmana de la Moda de Nova York. A més del seu pare i del seu oncle, la seva tia, Giuliana Testino, és dissenyadora de moda. I ella també ha seguit aquest front. Ha creat la marca Point of View. “Ofereixo petites col·leccions càpsula, en edicions molt limitades, en col·laboració amb gent relacionada amb l’art. El disseny es realitza a Nova York i es confecciona al Perú”. L’ha fitxat l’agència The Society Management en el seu apartat Creative, així que hi ha cognom Testino per molt de temps.