UN IMPERI DE COSMÈTICS I INFLUÈNCIA

El poder (i els milions) de Kylie Jenner

'Forbes' situa al cim la benjamina del clan Kardashian com la milmilionària més emergent en el seu rànquing de dones riques

zentauroepp44282371 gente extra kylie jenner kylie cosmetics180713161408

zentauroepp44282371 gente extra  kylie jenner  kylie cosmetics180713161408
zentauroepp44282372 gente extra  kylie jenner  kylie cosmetics180713161418
zentauroepp44282411 gente extra  kylie jenner  kylie cosmetics180713161435

/

3
Es llegeix en minuts
Mireya Roca
Mireya Roca

Periodista

ver +

Filla de Kris i Bruce Jenner –ara convertit en Caitlyn– i germana de la model Kendall, Kylie Jenner (Los Angeles, 1997), va créixer entre focus i càmeres, que gravaven gairebé diàriament el popular reality Keeping up with the Kardashians, que protagonitzava la seva cèlebre família, els seus pares i les seves germanes grans. Juntament amb la seva germana Kendall, aviat es va convertir en una de les noies més influents dels EUA. Juntes van crear diverses línies de roba i de cosmètica; han dissenyat per a la firma britànica Topshop, han posat per a moltes revistes de moda i fins i tenen el seu propi videojoc. La benjamina del clan ja cull els fruits, i són molt sucosos.

La model ha sabut llaurar-se un reeixit camí en solitari. A més de ser un reclam per a les firmes i acumular milions de m’agrada a les xarxes socials, va decidir debutar amb només 18 anys (2016) en l’univers de la bellesa amb el llançament de Kylie Cosmetics. Una empresa que l’ha convertit entre una de les 60 dones mes riques d’Amèrica, segons Forbes.

 La revista ha anunciat aquesta setmana la llista de les dones que, pel seu treball i esforç en solitari, s’han convertit en les grans potentades del planeta amb una portada en la qual la socialité  apareix més apoderada que mai: un mesurat maquillatge, el cabell recollit en un monyo baix i abillada amb un ajustat blazer  negre amb exagerades muscleres.

Un estil discret per a una jove que està a punt de fer història, ja que podria convertir-se en la primera persona, home o dona, en ser milmilionària abans dels 23 anys, superant aMark Zuckerberg en persona,  propietari de Facebook.

Kylie Jenner, de 20 anys, ha compartit  amb els seus més de 19 milions de seguidors a Instagram la foto de la portada, que ha acompanyat amb aquest missatge: "Wow. No em puc creure que estigui compartint la meva pròpia portada de Forbes. Gràcies per l’article i el reconeixement. Em sento beneïda per poder fer el que m’agrada cada dia. ¡Mai podria haver somiat una cosa així!", va afirmar la model i empresària que després de mesos de guardar silenci i de desaparèixer completament de la vida pública, va anunciar el passat 1 de febrer que havia sigut mare d’una nena. 

Es pot recordar que es va estrenar al món empresarial amb el llançament d’una col·lecció de pintallavis que comercialitzava a través d’internet per 26 euros. Les existències es van esgotar al cap de pocs minuts de posar-se a la venda i en la revenda es van arribar a demanar fins a 1.000 euros pelslip kits. En pocs mesos, la firma va ampliar la seva gamma de productes amb llapis d’ulls, ombres, perfiladors, il·luminadors i fins i tot edicions limitades que fa en col·laboració amb les seves famoses germanes i que s’esgoten en pocs dies.

Notícies relacionades

Mentre que el 2017 va facturar 214 milions d’euros amb la seva empresa, Forbes confirma que actualment Jenner ha aconseguit recaptar 770 milions amb la seva pròpia marca de cosmètica, creada fa només tres anys. "Amb cada cosa que faig estableixo noves tendències. Però l’únic que vull és inspirar els meus fans perquè siguin qui vulguin ser, perquè això és el que jo he fet sempre", explicava Jenner en una entrevista recent, que, amb18 anys, va ser nomenada per Time com l’'adolescent més observada del món’. I possiblement és també la més poderosa: al febrer, un tuit seu va fer perdre a Snapchat mil milions d’euros en valor borsari, simplement perquè va dir que deixaria d’utilitzar aquesta aplicació de missatgeria instantània.

Menys exuberant que la seva germana Kendall, la petita de les Kardashian ha sabut rendibilitzar en solitari la seva popularitat amb col·laboracions i contractes per a firmes com Puma. "Em sento lliure i m’agrada experimentar amb el meu look", afirmava sobre la seva imatge recentment. Tant és així que, el 2017, va estrenar el seu propi reality, Lyfe of Kylie. "Aquest programa em permetrà mostrar un petit avenç de les coses tan emocionants en les quals estic treballant, així com coses del temps personal que comparteixo amb els meus amics", va explicar en la presentació.