DESPRÉS DE L'HURACÀ 'MARÍA'
Zuckerberg demana perdó al fer un 'tour' virtual per Puerto Rico
Ha sigut criticat per mostrar la nova eina de Facebook utilitzant el paisatge devastat de l'illa
zuckerberg
El creador de Facebook Mark Zuckerberg, de 33 anys, ha demanat disculpes després d’haver usat Puerto Rico com a escenari de prova de la nova eina de Facebook: la realitat virtual (RV). En aquest assaig promocional el mateix Zuckerberg i Rachel Franklin, cap de RV de Facebook, han fet un tour virtual per l’illa després d’haver-se produït el pas de l’huracà María.
El passeig de Zuckerberg i Franklin mostrava en directe la devastació dels carrers de Puerto Rico. El desastre de l’entorn, no obstant, no coincidia amb el to usat per Zuckerberg. Mentre ell mateix passejava pels carrers inundats de l’illa, li comentava a la seva companya: «Una de les coses realment màgiques de la realitat virtual és que pots sentir que estàs realment en un lloc».
Disculpes
Notícies relacionadesAquesta frase i el to jovial dels protagonistes han provocat les queixes dels usuaris i els mitjans locals de Puerto Rico. En general, s’ha considerat que Mark Zuckerberg s’ha mostrat poc sensible amb un país que està passant dificultats després del desastre causat per l’huracà.
Les crítiques han fet reaccionar ràpidament el creador de Facebook, que no ha trigat a demanar perdó a les xarxes. En un comentari a la mateixa xarxa social, ha declarat que «una de les característiques més importants de la realitat virtual és l’empatia» i que per tant, «es disculpa davant d’aquells que s’hagin sentit ofesos». A més, ha volgut explicar la seva intenció a l’escollir l’illa com a escenari: «El meu objectiu era mostrar com la realitat virtual pot generar conscienciació i ajudar-nos a veure què està passant en diferents parts del món. També volia compartir la notícia de la nostra col·laboració amb la Creu Roja per ajudar amb la recuperació». Després d’exposar les seves intencions, ha acabat reconeixent que el seu objectiu inicial no ha quedat clar i per això ha sorgit aquesta polèmica.
- SEGURETAT SOCIAL I PENSIONS El Govern manté la ‘retallada’ a les pensions: jubilar-se abans de temps es penalitzarà tot i que s’hagin cotitzat més de 40 anys
- Pensions ¿Quan es cobra la paga doble de Nadal? Bones notícies per als jubilats
- Privacitat "Jo mai dono el DNI": un expert explica com donar les teves dades de forma segura en hotels i allotjaments
- Acte a la Generalitat Illa llança la seva reforma de l’administració pública de la Generalitat amb 50 propostes d’experts
- A Vilablareix Incendi al restaurant Mas Marroch dels germans Roca: crema tota la cúpula del local
- El SEPE paga 600 euros a qui completi cursos gratuïts el 2025: requisits i com sol·licitar-los
- Polèmica entre les subcontractes La Generalitat detecta desenes de treballadors turcs sensepapers a les obres del Camp Nou
- A Vilablareix Josep Roca lamenta l'incendi al Mas Marroch però assegura que veuen "el foc i el fum com a punt de partida de la creació"
- L’acusat d’assetjar la família de Canet de Mar que va demanar més castellà a l’escola: «Va ser la crispació del procés»
- Agressió sexual Una funcionària de Lledoners es veu obligada a coincidir amb l'intern que la va agredir sexualment
