Més Custo a Nova York

"La nostra marca va per lliure, perquè mai hem seguit les tendències", assegura Custo Dalmau

A la passarel·la han desfilat dues filles del dissenyador català, Carlota i Montana

La desfilada de Custo Barcelona a Nova York

1
Es llegeix en minuts
LAIA ZIEGER / NOVA YORK

Custo Dalmau ha decidit aplicar a la seva nova col·lecció el 'more is more'. Així, 'més' és la resposta a totes les preguntes: peces de roba i detalls més treballats i cosits completament a mà, més riquesa en els materials i més creativitat per a una silueta que guanya en poder i intensitat. Per tot això, ha batejat la seva col·lecció de la primavera-estiu 2017 'Way More'.

"NO SÉ SI FEM MODA"

“La nostra marca va per lliure. No sé si fem moda, perquè no hem seguit mai les tendències, el que volem és diferenciar-nos molt i oferir peces especials i amb personalitat que perdurin en el temps”, explicava Custo poc abans de la desfilada en un 11 de setembre, just 15 anys després del que el va agafar abans de desfilar a la Gran Poma, amb l'atac a les torres bessones. "Aquell dia érem aquí, a punt per desfilar. I de sobte va començar el caos, tot es va paralitzar i no ens vam poder moure de l'hotel en una setmana", va recordar.

A la passarel·la novaiorquesa, Custo ha presentat 67 creacions (45 de femenines i 22 de masculines) que, encara que transpira la identitat de la firma barcelonina, guanya clarament en refinament i espectacularitat. “Som capaços de renovar-nos sense perdre la nostra personalitat”. Entre les models hi havia dues filles del dissenyador català, Carlota i Montana (aquesta última debutava a la passarel·la).

SENSE GRAFISMES ESTAMPATS

Crida l'atenció l'absència de grafismes. “L'efecte gràfic segueix però no amb els estampats, sinó amb els detalls com el 'tissage' o els brodats, per exemple. Com a discurs estilístic ens hem bolcat a innovar amb un gran treball de fusió de materials i tècniques. Però sempre tenint en compte l'harmonia i l'equilibri”. En la col·lecció hi dominen el rosa, el malva, el daurat, el blanc i, per primera vegada en una temporada estival, hi apareix el negre, una paleta aplicada sobre textures brillants.

Notícies relacionades

Hi destaquen materials nobles i detalls com els brodats a mà, brillantors, passamaneries, tricot o lluentons cuits en textures sorprenents que embelleixen minivestits, dessuadores, 'shorts' i 'bombers'. Gran protagonisme dels fils trenats o enrotllats, en serrells o cosits de manera decorativa. 

"En el cas de l'home, el punt de partida és clàssic i esportiu, per acabar en un home que s'arrisca però li agrada anar còmode”, comenta Custo. Són pantalons de tub amb brodats i brillants, samarretes de lluentons i vellut, algunes transparències, 'bombers', gavardines i americanes. Unes propostes aclamades amb una gran ovació per part del públic.

Temes:

Moda