CONFESSIONS A LA REVISTA 'PEOPLE'

El «verdader amor» de Rock Hudson

Lee Garlington explica la seva relació secreta de tres anys amb l'estrella

Rock Hudson, a la seva mansió, en una fotografia sense datar.

Rock Hudson, a la seva mansió, en una fotografia sense datar. / ARXIU / EL PERIÓDICO

1
Es llegeix en minuts
MIREYA ROCA / BARCELONA

Després de la mort de Rock Hudson als 59 anys a causa de la sida, l'octubre del 1985, Lee Garlington en va llegir la biografia. I quan es va adonar que l'actor es referia a ell en el llibre com «el meu verdader amor», no va poder contenir el plor. Ara, l'home que va ocupar el cor d'un dels galants més recordats de Hollywood ha decidit trencar el seu silenci i ha relatat a la revista People els secrets de l'idil·li que tant ell com l'actor van mantenir ocult durant anys.

La història d'amor amb l'astre va començar el 1962. «Era l'estrella més important del cine en aquella època però els rumors ja apuntaven que era gai, així que vaig intentar acostar-m'hi i em vaig plantar a la porta de casa seva fent veure que llegia la revista Variety. Recordo que em va oferir una cervesa i no va passar res més», explica ara.

A LES GALES AMB DONES / Un any després, uns amics comuns l'hi van presentar. A partir de llavors la relació es va anar consolidant fins que van trencar el 1965. «Tenia un cor molt dolç, l'adorava», explica. El que va ser amant de Rock Hudson durant tres anys recorda que mantenir en aquella època una relació amb el gran galant de Hollywood era molt complicat, perquè l'artista va ocultar per tots els mitjans la seva homosexualitat.

Notícies relacionades

«Hi havia dies en què me n'anava de casa seva sense poder posar en marxa el cotxe per evitar que els veïns em poguessin veure», relata aquest home, que actualment té 77 anys i que reconeix que havien anat plegats a estrenes, «però cadascun amb una dona com a acompanyant». «Ningú sortia de l'armari, fer-ho era com un suïcidi artístic», admet aquest agent de borsa jubilat, que recorda que en una gala van coincidir amb Paul Newman i la seva dona: «Paul em va mirar i va somriure. Li vaig llegir a la cara que potser sabia que Rock i jo estàvem junts». Però la relació es va refredar i es va acabar. Garlington buscava una «figura paterna» i l'actor «no era prou fort».

Garlington no és l'únic que ha parlat sobre la vida secreta de Hudson a People; també ho han fet el doctor Michael Gottlieb, l'immunòleg que va cuidar de l'actor després de ser diagnosticat de sida; Wallace Sheft, l'home que li portava els negocis, i Doris Day, amb qui va rodar Confidencias a medianoche.