FENOMEN MEDIÀTIC d'un farsant de 20 anys
Una història de pel·lícula
El 'petit Nicolás' està negociant un film i un llibre sobre el seu cas

Gómez-Iglesias, entre Ana Rosa Quintana i Esperanza Aguirre. /
Com el protagonista de la sèrie de llibres infantils El petit Nicolau, on René Goscinny (Astèrix i Obèlix) narra en primera persona les entremaliadures d'un nen, el petit Nicolás espanyol (Francisco Nicolás Gómez-Iglesias) podria ser carn d'historieta perquè no ha parat de ficar-se en embolics fins a acabar al calabós per intentar estafar diverses persones mentre l'interès mediàtic per ell creix sense parar (Ana Rosa Quintana li demana cada matí en antena que vagi al seu plató, i els memes sobre els seus selfies amb famosos són continus). Però les peripècies d'aquest jove de 20 anys, que s'ha tancat a casa des que va sortir del calabós, podrien arribar a la gran pantalla. Segons revela Ramón Lobo en el seu article El petit Nicolás, estafador d'estafadors, a Diario.es, «els seus advocats no solament preparen aquests dies la seva defensa, sinó també els contractes per a un llibre i potser una pel·lícula pròpia, perquè el verdader negoci tot just ha començat».
I és que les gestes del marquès de la Prosperidad, com l'anomenaven al seu barri pel tren de vida que portava, donen per a això i més. L'enllustrador de La Tertulia Bar, Fernando Salazar, va explicar a Elconfidencial.com que era el seu client més jove i ric, i que li ha estat netejant les sabates els dos últims anys.
També ha sortit a la palestra Alberto Espinosa, un amic del ja cèlebre jove. Durant la secció Amigas y conocidas que presenta Inés Ballester al programa La mañana de La 1, va relatar que el que més li va cridar l'atenció del seu amic era l'«obsessió que tenia pel poder». De fet, recorda que, després de la victòria del Partit Popular en les últimes eleccions, se'l va trobar i li va dir: «Me'n vaig a veure Rajoy perquè han guanyat les eleccions i hi ha molta feina a fer», donant a entendre que era assessor del Govern. Cosa que a Espinosa li va sonar a falòrnia. Aquest amic creu que el petit Nicolás «pot estar penedit per tot el que ha passat» i assegura que «està desbordat pels 15 dies de pressió mediàtica» que està patint.
Notícies relacionadesAMB XÒFER / No semblava tan preocupat quan presumia de ficticis contactes polítics i empresarials inabastables mentre mostrava un somriure inofensiu i es presentava com a assessor de la vicepresidenta del Govern o del Centre Nacional d'Intel·ligència (CNI). Aquest poder de persuasió li va permetre colar-se en actes com la coronació del rei Felip VI (el jove va penjar la foto saludant-lo a les xarxes socials).
Es movia amb automòbils de luxe, amb xòfer perquè no té carnet de conduir; vivia en un xalet de la luxosa urbanització madrilenya d'El Viso i era assidu a la llotja del Bernabéu. Per tot això ningú va sospitar d'aquest jove fins que els serveis de seguretat de la Moncloa es van encarregar d'alertar la policia, que va posar fi a la farsa.
- Tecnologia «Guanyava 150 K a l’any, ara sobrevisc venent a eBay»: l’enginyer que va perdre la feina per la IA
- Mossos identifica el santvicenti desaparegut com el jove mort atropellat a Viladecavalls fa deu dies
- Baralla a cops de destral i pales a Lloret de Mar
- La factura de l’energia nuclear
- Canvis en l’ordenança de civisme Barcelona deixarà de multar les prostitutes i castigarà més els clients i publicitar sexe de pagament