Custo Dalmau: "Nova York no és una ciutat colorista"
La firma catalana ultima els preparatius per a la desfilada en la 'fashion week' de Nova York
El dissenyador Custo Dalmau, al finalitzar la desfilada, el juliol del 2014, durant la passarel·la 080 Barcelona Fashion. /
Només falta un dia perquè la Mercedes Benz Fashion Week New York doni el tret de sortida, en el que seran vuit dies de moda frenètics, del 4 a l'11 de setembre. Nova York és la primera ciutat que marca el calendari de les setmanes de la moda. Darrere seu hi aniran Madrid, Londres, Milà i ,París on els més prestigiosos dissenyadors del món presentaran les seves col·leccions. En la passarel·la de la ciutat americana representaran Espanya Custo Barcelona, Desigual i Roberto Etxeberria, que desfila per primera vegada a Nova York. En el costat oposat a Etxeberria hi ha Custo Barcelona, que capitanejada pel dissenyador Custo Dalmau, suma 18 anys desfilant en la setmana de la moda americana. Diumenge que ve dia, 7 de setembre, presentaran en exclusiva l'última col·lecció.
-¿Què presentareu aquest diumenge? ¿Serà semblant al que vam veure a Barcelona?
-El que vam fer a Barcelona és una prèvia de Nova York. Aquesta prèvia representa un 25% del que presentem ara. És una mica l'esperit, però la col·lecció de Nova York és més sofisticada.
-¿Ens podries avançar alguna cosa més?
-És una col·lecció que gira cap a la sofisticació i el refinament, que està basat en el caos i en la fusió colorista i de materials. Però sí, l'ànim és el de presentar una passarel·la molt colorista, molt gràfica, molt equilibrada, sofisticada i refinada.
-¿Quants canvis fareu?
-A Nova York presentarem entre 70 i 65 canvis, encara no ho sabem. Hi haurà uns 45 models nous.
-¿Com adapteu la col·lecció al públic de Nova York?
-Nova York no és una ciutat colorista. Potser és la passarel·la menys propícia per a la nostra identitat, estan molt més oberts al color París o Milà, però amb aquesta desfilada fa 18 anys que desfilem a Nova York. En aquest moment, ja estem consolidats, és el nostre lloc habitual. Sent molt tenaços hem aconseguit crear una base de seguidors que ja entenen el projecte. A poc a poc els novaiorquesos s'han convertit de digestió més fàcil pel que fa al color, i és el que està passant en les passarel·les en general.
-La proposta de Desigual s'acosta més al xou. ¿En el vostre cas com plantegeu la desfilada?
-Per nosaltres no és un xou, la passarel·la és un lloc de treball molt intens, és com un banc de proves per obrir la porta d'altres col·leccions. Per a nosaltres el més arriscat és un treball rigorós.
-¿Què fareu després de desfilar a Nova York?
-Després de Nova York desfilarem a Cali --Colòmbia--, a Panamà, Bogotà, la República Dominicana i crec que a Bombai. Presentarem la col·lecció que es presenta a Nova York, que és el lloc on sempre es presenta de manera oficial. A Barcelona hi fem una excepció, per dates i perquè som a casa.
-¿A quina mena de dona us dirigiu?
-És per a una dona individualista i que intenta fugir de les imposicions de la moda.
-¿La col·laboració amb Lild
-No, només és una col·laboració, no hi ha continuïtat. Això amb Lidl ha estat una anècdota, com hem fet col·laboracions amb Harley Davidson o per a Vueling. Se'ns va plantejar col·laborar en una cosa molt puntual, fer una col·lecció càpsula d'una moda molt funcional i bàsica per a una cadena de supermercats. La col·lecció ni es deia Custo Barcelona, tot i que estava feta per nosaltres.
Notícies relacionades-¿Com valoreu l'experiència?
-Va durar sis dies i l'experiència va ser molt bona. Era per a gent que vol una cosa molt funcional, per a persones que valoren el fàcil accés als productes, però que els agrada una moda bàsica.
- Fenomen en auge La venda a pes de 'caixes sorpresa' d'Amazon arriba al centre de Barcelona: "És com una loteria"
- Universitat Més de 250 professors universitaris exigeixen a la UB que investigui el cas Ramón Flecha
- MUNDIAL DE CLUBS Luis Enrique ignora Mbappé: «Soc soci culer, per això sempre em motiva jugar contra el Madrid»
- Previsió meteorològica Catalunya, en alerta per fortes pluges: aquestes són les zones on més pot ploure
- Detingut per matar d’una punyalada un multireincident al Prat de Llobregat per una venjança
- Infraestructures La Zona Franca invertirà 40 milions en la seu de Salut Pública de BCN
- Transports El Govern facilita la venda de Talgo a Sidenor amb l’entrada de la SEPI
- Junta general Inditex obrirà botigues a l’Iraq i inverteix en l’‘start-up’ Theker Robotics
- Tempesta judicial i política L’UCO busca diners de la trama Cerdán en feixos de bitllets amagats
- Els riscos de la xenofòbia Llibertat per als còmplices Un detingut a Mataró per incitar la "cacera" de migrants a Múrcia