FENOMEN NATURAL

Un videoaficionat grava el renéixer d'un riu a Israel

La baixada del Zin, al seu pas pel desert del Negev, s'ha produït com a conseqüències de les fortes pluges de la zona

El fenomen natural es deu a les fortes pluges que han castigat la zona. / YOUTUBE

1
Es llegeix en minuts

Així és com es produeix el naixement d'un riu. Un videoaficionat ha gravat el naixement del riu Zin al seu pas pel desert del Negev, a Israel, segons va informar dimarts. El vídeo ha donat l'oportunitat a tothom de contemplar l'impactant fenomen natural a través de la xarxa.

A les imatges, publicades el 14 de març, es pot apreciar com desenes de persones s'amunteguen al costat d'un petit penya-segat per presenciar el primer rierol del riu, provinent de les importants pluges que van tenir lloc a les zones muntanyoses allunyades de les arenoses terres del desert, segons ha publicat el diari britànic 'Daily Mail'.

Notícies relacionades

El vídeo també mostra com l'aigua cau pel canó i  arriba a l'altura dels que contemplen l'esdeveniment, que han d'apartar-se per no veure's arrossegats pel corrent. En pocs segons, la tranquil·litat i el silenci del desert donen pas al murmuri de l'aigua, corrent a través el seu curs.

La baixada del riu Zin és un fenomen freqüent, encara que durant els últims anys no s'ha produït per culpa de les fortes sequeres que han castigat aquesta zona desèrtica d'Israel.