El príncep Carles nega que vegi la monarquia com "una presó"

L'hereu britànic desmenteix les paraules de col·laboradors seus a la revista 'Time'

El príncep Carles d’Anglaterra, a la portada de ’Time’.

El príncep Carles d’Anglaterra, a la portada de ’Time’.

1
Es llegeix en minuts

El príncep Carles d'Anglaterra sovint ha estat caricaturitzat com un hereu ansiós per succeir la seva mare, Isabel II, en el tron d'Anglaterra. Però semblar ser que és tot al contrari, segons un extens reportatge que aquesta setmana publica la revista 'Time', que li dedica la seva portada.

En el reportatge, titulat 'The forgotten prince' (El príncep oblidat) firmat per la directora de la revista, Catherine Mayer --que ha tingut un ampli accés al príncep--, es recullen les opinions de 50 persones molt pròximes al príncep. Diversos d'ells són els que asseguren que Carles tem el dia que hagi d'assumir el paper de la seva mare perquè considera que exercir de rei és una "forma de presó". Mayer també assenyala que l'hereu d'Isabel II assumeix "sense alegria" les tasques que li va delegant la reina, que, amb 87 anys, cada vegada porta una vida més retirada.

L'article també assenyala que Carles, que el 14 de novembre vinent farà 65 anys, vol fer el màxim de coses que actualment fa --com obres de caritat o defensar causes com el medi ambient-- abans que arribin "les ombres de la presó", en paraules d'un dels seus ajudants citats per Mayer.

Desmentiment de Clarence House

Aquestes sorprenents afirmacions no han caigutn gens bé a Clarence House, la residència oficial del príncep, que aquest divendres ha negat rotundament que l'hereu consideri la feina de rei com una "presó", com va comentar un dels seus ajudants a la revista 'Time'.

Notícies relacionades

"Aquesta no és la visió del príncep Carles i no hauria de ser-li atribuïda a ell ja que ell no va pronunciar aquestes paraules. El príncep ha recolzat la reina tota la vida i totes les seves obligacions oficials i tasques benèfiques han anat sempre en (forma) paral·lela", ha subratllat un portaveu.

El reportatge de 'Time' coincideix en el temps amb el bateig del nét de Carles, el príncep Jordi, tercer en la línia de successió, després del seu avi i el seu pare, el príncep Guillem, i amb la publicació de les fotos oficials de la reina i els tres hereus junts.