Un guia ebri s'enfronta a un elefant en un safari de Sud-àfrica
Els seus companys van gravar un vídeo que mostra com l'home s'acosta a l'animal amb actitud burleta i l'espanta
Un vídeo penjat fa poc a la xarxa mostra com un home s'enfronta a un elefant al Parc Nacional Kruger, una reserva protegida que hi ha al sud-est de Sud-àfrica. 'Latest Sightings', un blog que comparteix informació sobre abusos animals, va publicar la gravació a Youtube dissabte passat, amb la intenció de denunciar un comportament que, segons van dir, no està permès i que van qualificar d'"absolutament vergonyós".
A les imatges hi apareix un home en estat d'ebrietat acostant-se a l'animal mentre dos companys l'animen tot cridant. Una persona, darrere de la càmera, crida: "Acosta-t'hi, corre". L'elefant, visiblement sorprès per l'enfrontament, sembla que es prepara per a un atac frontal, inclina el cap i balanceja la trompa de banda a banda . Llavors, el guia cau a terra i a l'aixecar-se es torna a dirigir cap a l'elefant, aquesta vegada fent gestos de burla i movent els braços. Davant d'aquest segon 'atac', l'elefant s'espanta i fuig corrent del lloc. Els altres, orgullosos de la gesta, feliciten l''heroi' i riuen a cor què vols.
Un guia del safari
Singita, l'empresa propietària d'aquest parc i d'11 més, ha identificat tres empleats seus en el vídeo. L'home que s'enfronta a l'elefant en les imatges va resultar ser un dels guies del safari i els dos que l'acompanyen també treballaven a la reserva. Segons ha publicat l'equip de Singita a la seva pàgina de Facebook, una vegada acabada la investigació tots tres han estat despatxats. "Aquest comportament no es correspon amb la nostra filosofia ni amb els nostres principis ètics", han explicat. A més, han demanat disculpes a tots els defensors dels animals que s'havien sentit ofesos.
El 2011, el Parc Nacional Kruger va prohibir als visitants el consum de begudes alcohòliques a les àrees públiques del recinte. Amb l'aplicació d'aquesta norma pretenien eliminar el risc que es produïssin comportaments inacceptables com aquest. 'Latest Sightings', per la seva part, va publicar el novembre passat un avís en què demanava als visitants del parc que respectessin i donessin espai als elefants i que no s'hi acostessin gaire.
Una espècie amenaçada
Notícies relacionadesL'elefant africà està actualment a la Llista vermella d'espècies en perill de la Unió Internacional per a la Conservació de la Natura (IUCN). Segons el Fons Mundial per a la Natura, aquest mamífer està amenaçat principalment pels caçadors furtius que busquen marfil per al comerç il·legal.
Vídeo viral
El vídeo de l'enfrontament entre el guia i l'elefant, que ja compta amb més de 600.000 visites, ha suscitat milers de comentaris a la xarxa. Molts seguidors de Youtube mostraven indignació i alguns fins i tot preocupació pel guia. Un usuari, per exemple, escrivia: "Aquesta persona va tenir la sort de perdre només la feina, probablement va estar a dos metres de perdre la vida". L'empresa propietària del parc, per la seva banda, no ha deixat de rebre elogis per haver actuat ràpidament contra els protagonistes de la desagradable escena.
- Guia i consells On es concentra més el pol·len de plàtan d’ombra a Barcelona i com protegir-te en plena temporada d’al·lèrgies
- Augment de la temperatura Catalunya registra el mes d’abril més calorós des que hi ha registres
- LA REFLEXIÓ DEL TÈCNIC Flick compara el Barça: «Tenim el mateix nivell que el PSG i el Bayern, cent per cent»
- 1 de maig El PSC, ERC i els Comuns situen la pujada de salaris i la vivenda com la prioritat per als treballadors
- Societat Li cau una multa de 19.000 € per treballar unes hores sent jubilat: el cas que ho canvia tot
