AMB PETO I GORRA

Penélope es posa el bigoti de Super Mario

L'actriu es transforma en el personatge de videojocs més famós per a un anunci

Anunci de Penélope i Mónica Cruz per a Nintendo. / {periodico}

1
Es llegeix en minuts
CARMEN JANÉ / Barcelona

Shigeru Miyamoto,el creador de Super Mario, segurament no es va imaginar mai la seva criatura, el personatge més conegut del món del videojoc, encarnat en el cos dePenélope Cruz, però el que la imaginació de l'últim premi Príncep d'Astúries de comunicació i humanitats no va aconseguir ho han fet la publicitat i els creatius de Nintendo. L'actriu ha adoptat el peto, la gorra i fins i tot el bigoti del lampista més popular del món virtual per anunciarNew Super Mario Bros 2, el joc estrella per a aquest Nadal de la consola Nintendo 3DS.

L'espot, en què ha participat tambéMónica Cruz, es va rodar en una finca de La Moraleja, a Madrid, i forma part de la campanya europea del llançament. «Hem escollitPenélopeperquè és una actriu molt coneguda a tot Europa i provoca converses perquè a la gent li xoca relacionar-la amb els videojocs. I a ella li agrada jugar-hi. Amb la seva germana s'ho van passar pipa rodant l'anunci», explicaJesús Moreno,director de publicitat de Nintendo Ibérica.

Notícies relacionades

És la primera vegada que Mario, un personatge creat el 1981 com a secundari del goril·la aDonkey Kong, es fa real en el cos d'una dona. Bé, de fet, l'únic precedent que hi havia eraBob Hoskins,que va encarnar el conegut lampista italià en el filmSuperMario Bros(1993), que ell mateix va definir com «la pitjor cosa que havia fet mai».Cruz,en canvi, compon un Mario amb un caminar deCharloti un italià impostat en a penes 10 segons. La guanyadora d'un Oscar i esposa deJavier Bardem (últim dolent de la saga James Bond) mostra, a més, la seva facilitat per als idiomes perquè ella mateixa s'ha doblat a l'anglès, al francès i a l'italià.

L'anunci no serà l'únic. Pendent de si es passa als Estats Units, hi haurà més versions.