tu i jo som tres
El premi gros, ¡a la banca!
El mordentpolacd'aquesta setmana ha retratat l'alegria dels afortunats banquers de bancs i, sobretot, de caixes d'estalvi, als quals després d'una gestió nefasta i deplorable els han caigut 100.000 milions d'euros en pla La Grossa de Nadal (Polònia, TV-3). IRajoy, ampolla de cava en mà, ho celebrava davant d'una oficina bancària, o sigui, exactament igual que aquestes festes que veiem a la tele cada 22 de desembre quan les càmeres ens retraten la gresca a les administracions de loteria afortunades. El pas més enllà ha estat quan hem vist al carrer una pobra criatura, trista, compungida, amb bata blanca i un fonendoscopi penjant, o sigui, una treballadora sanitària, que veient la gran eufòria bancària deia sanglotant:«I a mi, res. Ni els premis menors».Exacte. Clavat. Podrien haver posat també darrere d'ella, a la mateixa vorera de l'infortuni personificat, un mestre, i al darrere un miner, i al darrere una família desnonada, i al darrere un parat, i al darrere un jubilat..., i així fins a formar una cua interminable, una cua de milions i milions d'éssers humans als quals, en aquest sorteig macabre i manegat, no els queda ni el consol del reintegrament del que han pagat durant tota la vida.
I A GRÈCIA, EL DALTABAIX .-Una altra oportuníssimaSexta columna d'Antonio García Ferrerasa La Sexta: davant la jornada electoral grega, ens ha fet el retrat de la Grècia actual. Misèria, desesperació, desconfiança. El poble, enfonsat, viu sumit en una angoixa dramàtica. En una cèntrica plaça d'Atenes la gent deixa flors al costat d'unes sabates. Són les sabates d'una senyora de 91 anys que es va suïcidar llançant-se des del terrat, amb el seu fill de 60. Van saltar al buit agafats de la mà. Va ser tres setmanes enrere. Van deixar una carta dirigida a la selecta classe dirigent que es reuneix a Brussel·les i Alemanya. L'últim paràgraf diu:«Rescatin les persones. Vostès ho poden fer. Ho estan fent amb els bancs». O sigui, rescatin els bancs, d'acord, però també, però sobretot, els éssers humans. Missatge inapel·lable.
TELEMADRID, EMMORDASSADA . -Un treballador de Telemadrid li ha dit aGonzo(El intermedio):«Ens han prohibit la paraula rescat. Tampoc podem dir retallades. I la selecció no la podem anomenar la Roja». ¡Ahh! El millor seria que sortís directament la senyoraEsperanzaa conduir els telediaris.
- "Tiren per terra tot el nostre esforç"
- Seguretat Social L’edat real de jubilació dels assalariats supera per primera vegada els 65 anys
- Reforma de l’Administració El Govern impulsa una llei per millorar el procés de selecció dels funcionaris
- CONGRÉS Els socis salven Sánchez de comparèixer
- Catàstrofe mediambiental "Fa 18 dies que dormim dues hores"
- Els comptes del 2026 ERC i Comuns amenacen d’endarrerir la negociació dels pressupostos d’Illa
- ÒBIT Mor l’actor Eusebio Poncela als 79 anys
- Polèmica als EUA Els pares d’un adolescent que es va suïcidar després de parlar amb ChatGPT denuncien OpenAI i Sam Altman
- Festa a Bunyol Una allau de tomàquets cobreix Bunyol de vermell
- Castells Un nou protocol sanitari protegirà la diada castellera de Sant Fèlix de Vilafranca un any després del greu accident