L'EDITORIAL CÚPULA EDITA 'REINA DEL POP. ICONO DE LA MODA', SOBRE L'OMNIPRESENT CANTANT NOVAIORQUESA

Les mil cares de Lady Gaga

Lady Gaga arriba a Espanya amb la seva gira. / RED 21

2
Es llegeix en minuts
NÚRIA MARTORELL / BARCELONA

«V aig tenir un nòvio que em deia que mai ho aconseguiria, que mai em nominarien a un Grammy, ni faria una cançó d'èxit... I jo li vaig dir: 'Algun dia, quan no estiguem junts, no podràs demanar ni un cafè al bar de la cantonada sense veure'm o sentir-me'». Per Vanessa López, executiva de Libros Cúpula i responsable de la publicació a Espanya de Lady Gaga. Reina del pop. Icono de la moda, aquesta és una de les frases preferides de la cantant que recull en aquest llibre de 143 pàgines. Una cuidada obra que, a més de declaracions com aquesta, inclou infinitat de fotos que permeten repassar la meteòrica carrera de l'artista més omnipresent dels últims temps. Per cert, Lady Gaga ja té dos Grammy i ¡fins a sis nominacions! per als del 2011.

El llançament consta de 145.000 exemplars repartits pels Estats Units, la Gran Bretanya, Itàlia, França, Alemanya, el Japó i Portugal. «Estem pendents de les tendències, del que vol el mercat. I Lady Gaga és, per posar un exemple, la segona persona amb més seguidors a Facebook (més de 13 milions), després de Michael Jackson», avalua López.

Notícies relacionades

DESPULLAR-SE / El llibre, que firma Lizzy Goodman (periodista experta en música i moda que escriu al New York Magazine, Elle i el New Musical Express, entre d'altres), recorda escenes dels seus començaments als clubs del Lower East Side, «ballant com a gogó i fent burlesque. La seva família no suportava que es despullés -el seu pare va quedar tan horroritzat que va deixar de parlar-li del tot-, però per a ella era creativament inspirador».

Com altres grans dives que l'han precedit (impossible no mencionar Madonna), Lady Gaga va optar per oxigenar-se els cabells i exhibir les seves excentricitats per convertir-se en només dos anys en un fenomen que, per a alguns, comença a ser esgotador. Ha confessat tot l'inconfessable, ha provocat tant com ha pogut (i més) i ha amplificat tots els seus escàndols com a part d'una estratègia que no només surt de la seva ment. «Ha muntat l'empresa Haus of Gaga on creatius, estilistes, dissenyadors gràfics i artistes d'altres disciplines pensen les 24 hores del dia com ampliar encara més la maquinària de Lady Gaga: quins nous vestits i guarniments, coreografies, escenaris, etcètera, poden sorprendre. És una tia tan intel·ligent -opina López-, que inverteix en si mateixa».