LA RECAPTACIÓ DE LA SUBHASTA DELS MODELS A INTERNET S'ENTREGARÀ A UNA OENAGÉ
Deu artistes afegeixen el seu segell a una bossa amb fins solidaris

JAVIER MARISCAL. El dissenyador va jugar a la ironia: Les brillantors del meu retolador platejat poden ser un luxe.
La firma de marroquineria catalana Lupo celebra els 20 anys com una de les marques més prestigioses de bosses d'Espanya. Fins i totAngelina Jolies'ha rendit als encants del model Abanico. Dimarts organitzarà al Museo del Traje de Madrid la festaThe Art-Bag Night,en què es presentaran en societat una col.lecció de bosses transformades per diferents artistes que van ser destinades a una subhasta benèfica la setmana passada, amb un èxit que va sorprendre els mateixos organitzadors, ja que es van registrar 600 licitacions, i en el pitjor dels casos es va doblar el preu del model que es ven a les botigues (380 euros). Les bosses es van subhastar a internet. La recaptació anirà destinada al projecte Dones del Sahel, de l'oenagé Acció contra la Fam.
EL MODEL MÉS EMBLEMÀTIC
La dissenyadoraAmaya Arzuaga,l'interioristaTomás Alía,la modelAlmudena Fernández,el dissenyadorJavier Mariscal, l'actriuAna Turpin;els cantantsNajwa NimriiCarlos Jean;el pintorPep Guerreroi el fotògrafCisco Gutiérrezvan ser els elegits percustomitzaral seu gust el model més emblemàtic de Lupo: el model Abanico. A aquests noms se n'hi sumen dos més: el de la directora creativa de Lupo,Mireia Morenete,i l'artista africanaNene Dagneko.Aquesta última va confeccionar el seu disseny amb la tècnica africana delbologan, tenyint les peces amb elements naturals, com plantes i fang.
Notícies relacionadesSobre el procés de creació de la bossa,Arzuaga(la seva peça va arribar als 520 euros) va dir: "El disseny segueix la mateixa línia que els vestits lluminosos de la meva col.lecció". Per la seva part,Mariscalva explicar: "A l'Abanico, que ja ho té tot, li he afegit un missatge de complicitat per a una dona que entén que l'autèntic luxe és la ironia i l'humor. Les brillantors platejades de la tinta d'un retolador aplicades sobre la suau textura d'aquesta blanca pell poden ser un luxe". Els músicsNajwa NimriiCarlos Jeanvan titular el seu dissenyTill it breaks: "Així que vam rebre la bossa ho vam tenir molt clar. Era un piano al qual només li faltaven les tecles".
La proposta d'Almudena Fernándezva ser la més cotitzada (va superar els 900 euros, just per davant dels 871 pagats pel deGuerreroi els 850 pel del duoNimri-Jean).La model va dir que la seva idea "representa una explosió de bellesa en la seva màxima expressió". "Com a activista i implicada en diferents projectes ecològics --va afegir--, he volgut plasmar-hi l'essència pura de la naturalesa". Per això la seva és l'única bossa que no és de napa, sinó de lona.
- Lleig comiat d’Ancelotti que esquitxa Florentino i el vestidor
- Bizum Bizum canvia les regles: a partir d'ara aquests enviaments estaran prohibits
- Tribunals Els Mossos que van ajudar a escapar Puigdemont van aparcar el cotxe de la fuga el dia anterior a Arc de Triomf
- Informe d’Acció Catalunya és la segona regió del món que més inversió tecnològica atrau per al sector de la salut
- Interior combatrà el frau en els canvis de sexe en els Bombers