MÉS FRONTS OBERTS
El 'cas Fuenlabrada' arriba a la fiscalia i la Xunta no descarta accions legals
El club madrileny va anunciar dijous cinc nous contagis, sumant total de 14 positius a la plantilla

lmendiola54206927 a coru a 22 07 2020 jos rodr guez jugador del fuenlabra200723203131 /
El terratrèmol futbolístic provocat per l’ajornament de la trobada entre el Deportivo i el Fuenlabrada en l’última jornada de la Segona Divisió es manté i supera de llarg l’àmbit esportiu, tot i que el Comitè de Competició ha decidit obrir un expedient al club madrileny per la denúncia del Depor que podria haver incomplert el protocol imposat per Sanitat.
El Consell Superior d’Esports (CSD) i LaLiga s’han embolicat en un encreuament d’acusacions que apunten directament Javier Tebas, fins al punt que el ministre de Cultura i Esport, José Manuel Rodríguez Uribes, ha hagut d’intervenir per rebaixar el to. «Alguna cosa deu haver fallat, és clar, haurem de veure què ha fallat, però no pas el protocol, que ha demostrat que ha funcionat», ha dit.
Mentrestant, el conflicte s’ha obert al terreny polític amb l’entrada en escena de l’alcaldessa de de la Corunya, Inés Rey, que aquest dijous ha presentat un escrit davant la Fiscalia perquè s’investigui qui va permetre el viatge del club Fuenlabrada, amb la intervenció del president gallec Alberto Núñez Feijóo, que entén el viatge de l’equip madrileny a la Coruña com «una enorme irresponsabilitat» del Fuenlabrada, de la Lliga o «dels dos conjuntament. «Els inspectors de salut pública tenen capacitat per fer el que es consideri oportú», ha afegit Feijóo. «Però és evident que aquí s’ha posat en risc la salut pública. Això no és un comportament normal, si hi ha un positiu dissabte, hi ha positius diumenge i el partit se celebra dilluns, no es pot viatjar», va reblar.
Nous casos
Els jugadors infectats del Fuenlabrada mantenen el confinament a l’hotel corunyès on s’allotgen i el club madrileny, després de les proves a què han sotmès els membres de l’expedició, van anunciar dijous a la tarda cinc nous contagis per Covid-19, tot i que un està pendent d’aclarir, amb els quals arribarien a 14 positius a la plantilla; els quatre van explicar que no van viatjar a la Corunya, on es troba l’equip després de no haver jugat dilluns davant el Deportivo.
El Fuenlabrada s’està sotmetent a diferents tests des que dissabte passat es va conèixer el primer cas. La cancel·lació del partit ha aixecat múltiples denúncies dels equips implicats, ja que estava en joc la zona de promoció i de descens.
D’altra banda, l’actuació tant del club com de LaLiga va ser criticada pel Consell Superior d’Esports (CSD), que va posar en dubte la diligència de la patronal en el cas i va qualificar d’«error greu» que l’equip viatgés al seu partit a Riazor.
- Més d’un milió de catalans prenen Diazepam i altres ansiolítics
- Tendències en salut L’ashwagandha, el suplement que conquista dones en la menopausa: «M’ha tret la boirina del cap»
- 53 anys d’història Un tresor fotogràfic, en perill
- Nova etapa L’emotiu comiat de Ramon Pellicer del ‘TN’ de TV3 després de 23 anys: «Ara assumirem altres responsabilitats»
- Estrena televisiva ‘OT 2025’ arriba amb un nou jurat i un programa d’humor
- Gestió mediambiental Compensacions per ser "guardians metropolitans"
- CONTEXT Muntanyes i incendis
- Conflicte entre política i esport Sánchez demana l’expulsió d’Israel de totes les competicions esportives
- Marlaska justifica la interrupció de la Vuelta en plena onada de crítiques
- Feijóo reclama un "canvi sense confusions" davant l’"extremisme"