protesta sindical
La vaga de les futbolistes es farà al novembre
La vuitena o la novena jornada serien les escollides per a la protesta
marcosl50126518 190929201413
La vuitena i novena jornades de la Primera Divisió femenina són els dos escenaris possibles per a la vaga de les futbolistes, que en aquests moments queda a compte del procés de tramitació de la documentació i d’un acte de mediació entre sindicats i clubs. Segons van informar a EFE fonts de l’Associació de Futbolistes Espanyols (AFE), aquest sindicat, majoritari en la negociació del primer conveni col·lectiu del futbol femení espanyol, a més de Futbolistes ON i UGT, van presentar dimecres la documentació requerida en el Servei Interconfederal de Mediació i Arbitratge (AVENC) per iniciar el procés de convocatòria de la vaga.
Aquest dijous estan citades al SIMA l’Associació de Clubs de Futbol Femení (ACFF) i les tres entitats no associades a la mateixa (Barcelona, Athletic Club i CD Tacón), com a patronal. Els sindicats esperen tornar a ser convocats aquest divendres 25, o dilluns que ve, dia 28, per a l’acte de conciliació.
Els escenaris possibles
Notícies relacionadesAquesta data és rellevant, ja que d’això depèn que la vaga es dugui a terme en la vuitena o en la novena jornada de Primera si no hi ha un acord entre les parts. Si l’acte de mediació és divendres, hi ha la possibilitat que l’atur es produeixi els dies 2 i 3 de novembre.
Si la trobada entre patronal i sindicats és dilluns 28 d’octubre, l’escenari probable per a la vaga és la novena jornada, programada per al cap de setmana del 16 i 17 de novembre, després de l’aturada de la competició per compromisos internacionals, segons van explicar a EFE fonts d’AFE.
- Dades de l'INE El 47% dels residents a Catalunya d'entre 25 i 39 anys són nascuts a l'estranger
- Estratègia 2025-2050 Catalunya dissenya la seva xarxa ferroviària del futur: tres noves estacions AVE, empresa pública de trens i dos grans eixos que reordenen el mapa
- Crisi habitacional Cornellà tampoc renovarà les llicències de pisos turístics el 2028
- Comunitat de fans Netflix obre casa al ‘mall’
- FUTBOL (SELECCIÓ) Espanya desconvoca Lamine i acusa el Barça d’ocultar informació de la seva lesió
- Infraestructures clau a Catalunya El Govern preveu tres noves estacions d’AVE i dues grans línies de tren interiors
- Cita tecnològica El Talent Arena portarà l’inventor de la web a Barcelona
- Vivenda Junts i el PNB obstaculitzen la llei d’ERC contra l’especulació immobiliària
- El debat energètic El Congrés votarà demà la pròrroga de les nuclears pendent de Junts
- Consum El CEO d’Ikea: "La crisi de la vivenda ens obliga a ser assequibles"
