EINES 'ONLINE'

Tecnologia per buscar vivenda

Les aplicacions de Solvia ofereixen una valuosa informació gratuïta que fins ara només estava a l'abast de professionals

Les noves funcionalitats ajuden els particulars a prendre la millor decisió a l'hora de comprar, vendre o llogar un immoble

solvia-new-tools / periodico

3
Es llegeix en minuts
María Torres

Segons el recent informe 'Solvia Market Overview', Barcelona és la ciutat que més ha experimentat el repunt de preus de compravenda entre les grans capitals. L’augment en les adquisicions i l’auge del lloguer turístic han provocat un fort creixement dels preus de la vivenda en els últims 12 mesos, escalant de mitjana un 14,8%. En un context com aquest, no és una feina fàcil comprendre el mercat si no s’és un professional.

Per oferir solucions als particularsSolvia ha desenvolupat dues eines de 'proptech' que es poden consultar de forma gratuïta a la seva web: l’eina de geolocalització Solvia Location Intelligence i el motor de valoració de vivenda Solvia Price Index. Totes dues aporten la informació necessària per prendre la millor decisió a l’hora vendre, comprar o llogar una vivenda. Segons l’opinió de Juan José Riveiro, director d’Empreses i Inversors de Solvia, “estan sent tot un èxit, més de 30.000 usuaris les han utilitzat en tan sols dos mesos”.

Combinació de dades 

Solvia Location Intelligence és una eina de geolocalització que ofereix dades sobre vivenda de forma gratuïta. Es recolza en el 'big data’ immobiliari, combinant dades pròpies i de diverses fonts de mercat per oferir a l’usuari tota mena d’informació d’interès sobre un mapa, com ara el preu mitjà d’oferta i l’import mitjà del tancament de les operacions.

A més recull una previsió de l’evolució dels preus i ofereix altres dades d’interès com característiques sociodemogràfiques de l’entorn, informació de l’estoc a la zona o rendibilitat del lloguer, entre altres paràmetres.

Un element diferencial d’aquesta eina és que proporciona informació de secció censal, el grau de detall més gran possible, com, per exemple, petites illes dins dels barris. D’aquesta forma, qualsevol ciutadà podrà resoldre qüestions com quines zones es pot permetre per llogar o comprar en funció de la seva renda, si és un bon moment per invertir o la tipologia de les llars en una zona concreta, entre altres aspectes.

“La localització és un element determinant a l’hora d’adquirir una vivenda. Pots invertir per millorar les seves qualitats, aïllament, dotacions etcètera, però no és possible canviar la seva ubicació. Per això, la regla número u és assegurar-se que està al lloc més convenient”, explica Riveiro.

Grau de precisió

Quant a la segona eina, Solvia Price Index, es tracta d’un testejat motor de valoració que estableix el preu de qualsevol vivenda a través de la seva direcció o referència cadastral. “Està basada en 'big data' immobiliari i en algoritmes de 'machine learning', cosa que permet un elevat grau de precisió en cada valoració”, indica el director d’Empreses i Inversors de Solvia.

Els algoritmes de 'machine learning' són capaçosde fixar els preus de venda sense intervenció humana, capturant les variacions que pot experimentar el mercat immobiliari al llarg del temps. D’aquesta forma, la qualitat de la informació disponible de base i la contínua evolució de l’algoritme són les principals claus de l’eina i la raó del seu destacat èxit.

Riveiro afirma que “Solvia Price Index millora altres aplicacions similars, entre altres raons per l’elevat volum i la qualitat de les dades que fa servir, amb origen en diverses fonts externes i en el propi històric d’operacions de Solvia, un delslíders del mercat en nombre de transaccions tancades.”

Notícies relacionades

Aquesta informació, que és clau per alimentar als algoritmes, permet a l’usuari del Solvia Price Index obtenir un elevat grau de fiabilitat en les valoracions, millorant les metodologies tradicionals fetes servir. A més, aporta informació complementària rellevant com ara dades sociodemogràfiques, de tipologies de llars i de vivendes a la venda.

Marcar tendència

Cada vegada més empreses s’afegeixen a l’anomenat 'proptech', que és com es coneix l’aplicació de les noves tecnologies al sector immobiliari. Solvia és pionera en aquesta matèria: “La innovació forma part de l’ADN de la companyia. Hi invertim i investiguem de forma constant. Això ens ha permès desenvolupar tecnologia pròpia des de fa anys, i per això marquem tendència en el sector”, acaba Riveiro, qui afegeix que “aquestes eines són gratuïtes i estan disponibles a la web de Solvia, de manera que qualsevol particular pot utilitzar informació professional per prendre la millor decisió.”