Vulneració de drets
3,30 euros l’hora: l’abusiva oferta de feina a una cambrera
La resposta d’una cambrera a una oferta de feina: «¿Vergonya li queda o ja l’ha esgotat?»
El contractant explica a la dona que tots els bars del voltant paguen el mateix

Archivo - Imágenes de recurso tras los datos del paro de febrero. Un camarero limpia las mesas de un bar en Sevilla (Andalucía, España), a 03 de marzo de 2020. /
No és cap secret que el sector de l’hostaleria i la restauració majoritàriament està mal pagat i és una de les professions en què més es vulneren els drets dels treballadors. En moltes ocasions, en aquest sector no es respecten les jornades laborals, ja que sempre s’acaba treballant molt més del que mostra el contracte, els descansos entre hores són mínims i exigir dies de festa pot arribar a ser un privilegi.
Desgraciadament, molts individus accepten ofertes que haurien de ser il·legals pel simple fet que no respecten pràcticament els drets mínims que tot treballador ha de tenir. D’altres no es queden callats i posen veu a situacions precàries que s’han trobat a l’hora de buscar feina. Un exemple que s’ha fet viral a Twitter en el perfil de @soycamarero és la captura de pantalla d’una font anònima en què es reflecteix clarament una realitat a què diàriament s’enfronten molts individus.
Notícies relacionadesEn la conversa de WhatsApp, l’entrevistador –suposadament en nom d’una empresari de l’hostaleria– ofereix un horari precari acompanyat amb un souencara més indignant. La seva proposta laboral és que la font anònima, una dona, treballi 9 hores per 30 euros, és a dir, pretén que treballi per 3,30 euros l’hora. Al veure que la interessada rebutja l’oferta, intenta justificar la il·legalitat dient que tots els bars del voltant paguen el mateix. En poques paraules, normalitza l’oferta abusiva que fa al treballador.
Els usuaris a Twitter no han trigat a mostrar-hi la seva frustració i decepció: «L’esclavitud del segle XXI», «El problema és que mentre la gent continuï acceptant aquestes feines, continuaran existint», «Denuncieu a la inspecció de treball», «És el meu dia a dia buscant nova feina».
- Catalunya redueix la burocràcia per treballar als boscos
- Revolució en la mobilitat Els llums V16 permetran avisar dels incidents de trànsit en temps real
- El conflicte del Pròxim Orient La manifestació propalestina de BCN acaba en aldarulls
- Urbanisme Les obres a l’interior de l’estació de Sants desorienten els viatgers
- Compte enrere en el sector bancari El mercat augura que el BBVA es quedarà entre el 30% i el 50% en l’opa
- Premi Planeta Juan del Val, guanyador del premi Planeta 2025: «Hi ha massa escriptors educats, l’art ha de tenir cert afany de provocació»
- «El president de la pau» ¿És veritat que Trump ha parat 8 guerres? ‘Fact check’ sobre l’afirmació del president dels EUA
- Al Parlament ERC, els Comuns i la CUP demanen la compareixença de Parlon i Trapero per l’ús de gas pebre en la manifestació propalestina
- Estudiants L’agitador Vito Quiles fa una breu aparició a la UAB en un matí marcat per la tensió i les càrregues policials
- ART Aquesta és l’obra de Picasso que ha desaparegut en un viatge de Madrid a Granada per ser exposada: valorada en 600.000 euros