Amo en l’anonimat

Un Porsche abandonat durant 30 anys es ven per 2,3 milions d’euros

El mític exemplar, el número 79 d’una sèrie limitada de 90, s’ha subhastat sense restaurar i sense dipòsit de combustible

Un Porsche abandonat durant 30 anys es ven per 2,3 milions d’euros

Gooding & Company

3
Es llegeix en minuts
Alba Casanovas Torre
Alba Casanovas Torre

Periodista

ver +

Va estar tres anys al mercat i la seva producció va ser limitada i exclusiva: només se’n van fabricar 90 exemplars. Potser per això el Porsche 550 Spyder manté intacta la mística i el desig. Biplaça i sense sostre, amb unes línies aerodinàmiques molt cridaneres per a la dècada dels anys cinquanta del segle passat, va causar tanta sensació que fins i tot l’actor James Dean va clavar els ulls sobre aquest bòlid llegendari. Va pagar per un 7.000 dòlars i li va posar el nom de ’Petit bastard’. Li va durar poc: s’hi va estavellar i es va matar el 1955. Però no només aquest esportiu té una història. L’exemplar número 79 també. Pot ser que no sigui un relat de cine, però és sorprenent: aquest dissabte a Londres es va subhastar un Porsche 550 que va estar abandonat en un cobertdurant 30 anys. S’ha venut sense restaurar, en el mateix estat que l’amo, que no ha volgut revelar la seva identitat ni el lloc de la troballa, el va trobar. Normal que vulgui mantenir l’anonimat: s’ha embutxacat 2,3 milions d’euros.

Poc se sap d’aquest Porsche. Impol·lut de fàbrica, amb el número de sèrie 550-0079, es va entregar el 1956 al pilot suís Heinz Schiller. La seva trajectòria a les pistes va ser més que discreta. Tampoc va valorar tenir al garatge una joia a l’abast de molt pocs: dos anys després, el va vendre al seu col·lega i compatriota Edouard Margairaz.

Una joia grapejada

El bòlid, que originalment era de color vermell brillant amb quadros blancs i vinils beixos, va continuar canviant de mans. L’expert en carreres de resistència Jo Siffert el va conduir en una competició i el primer registre oficial del vehicle en una carrera va ser a Monza amb un desconegut al volant, Werner Brändli. Des de mitjans de 1958 fins a 1973, no es va saber res del cotxe. Llavors, a la localitat alemanya d’Essen, el va comprar Heribert Küke, especialista en la marca d’automòbils esportius de luxe.

La casa de subhastes Gooding & Company, encarregada de la venda del vehicle, ha explicat que l’últim amo va heretar el 550-0079. Un familiar, que a més era un col·leccionista privat amb seu al Regne Unit, l’hi havia comprat a Küke el 1982.

Després de més de tres dècades d’acció, l’última vegada que va sortir a les pistes va ser l’agost de 1989 en l’exigent circuit de Nürburgring, a Alemanya. Des d’aleshores, va romandre guardat al garatge d’un cobert, com si fos un tresor ocult.

Canvi de motor i d’estètica, però no arrenca (encara)

El bòlid ja no és vermell, sinó platejat. De fet, a simple vista ningú diria que és un 550 Spyder perquè part de la carrosseria és d’un Porsche RS60 dels anys seixanta del segle passat. A més dels canvis estètics, tampoc rugeix amb el motor original: el d’1.5 litres, 110 CV i quatre velocitats va ser reemplaçat per un 1.7 de quatre cilindres i doble arbre de lleves. Per tot això, Gooding & Company ha calculat el valor de l’automòbil entre 1,5 i 2,1 milions d’euros.

Notícies relacionades

Alguna cosa deu tenir el número 79 perquè un Porsche 550 Spyder en perfecte estat de conservació es ven fàcilment per sobre dels 4,5 milions d’euros. N’hi ha un altre què: el cotxe no arrenca. No, de moment. Com que s’ha subhastat tal com es va trobar, no té dipòsit de combustible ni carburadors.

El nou propietari haurà d’invertir més diners si vol treure la bèstia de la foscor o, per contra, amagar-lo 30 anys més. Sigui com sigui, no només el 0055 ‘Petit bastard’ de Dean té una història. La càpsula del temps del 0079 s’ha obert i el bòlid té un relat més enllà d’haver costat 2,3 milions d’euros per no trepitjar l’accelerador ni fer-lo rugir.