La pandèmia fa vibrar el mercat de les joguines eròtiques

  • El distanciament social imposat per la pandèmia ha canviat les regles del sexe, disparant les vendes de ‘sex-toys’, joguines sexuals, integrant-se amb naturalitat en la vida íntima de solters i parelles

La pandèmia fa vibrar el mercat de les joguines eròtiques
2
Es llegeix en minuts

Molts ho tenien al cap però no s’atrevien a fer el pas. El distanciament social imposat per la pandèmia ha canviat les coses i ha disparat les vendes de joguines sexuals, integrant-se amb naturalitat en la vida íntima de solters i parelles.

París, Sydney, Berlín, Tòquio... Milions de persones van comprar almenys un ‘sex-toy’ des de l’inici de l’epidèmia de la Covid-19, segons les marques consultades per l’agència France Press (AFP).

La Sofia* [nom fictici], soltera de 29 anys, es va decidir per primera vegada a adquirir-ne un amb el confinament del març del 2020 a França, malgrat els seus «prejudicis» i «barreres psicològiques». «Vaig canviar el xip», recorda aquesta jove a l’AFP. «Vaig saber que era el moment adequat, perquè entràvem en un període boig en què tallaria tot vincle social i amorós. Ara penso que comprar un vibrador és una cosa normal».

«¡Va ser la nostra inversió de l’any!», afirma, per la seva part, l’Ariane*, que viu en parella. Com la Sofia, aquesta jove de 33 anys «no hauria comprat un ‘sex-toy’ si no hi hagués hagut Covid». Però les ganes de «noves troballes» van vèncer la seva reticència.

«Benestar sexual»

El grup berlinès Wow, que comercialitza set marques, va registrar un any excepcional, especialment gràcies al seu popular Womanizer, un estimulador del clítoris, les vendes del qual es van triplicar l’últim any, fins a arribar a més de 4 milions d’unitats des del seu llançament.

El mateix passa amb la marca del mateix grup We Vibe, que comercialitza ‘sex-toys’ connectats per a les parelles. Les seves vendes es van disparar un 40% en un any

El mercat europeu de la marca sueca LELO va créixer 10% malgrat el tancament de les seves botigues, segons el seu responsable a França, Quentin Bentz.

Per a Christophe Manceau, director de la divisió de mitjans del gabinet Kantar, autor el 2018 d’un informe sobre el mercat del sexe, aquestes xifres s’expliquen sobretot per «la invasió del porno en la societat» en els últims anys. Segons el seu estudi, el mercat del sexe està avaluat en 50.000 milions de dòlars (uns 42.000 milions d’euros), dels quals la meitat equivaldria només al de les joguines eròtiques. «La societat occidental va entrar en l’era de la banalització del benestar sexual. Ara comprar un ‘sex-toy’ ja no és tabú, al contrari», analitza.

«Objecte lúdic i trivial»

«Les joguines eròtiques s’han democratitzat per complet», confirma la historiadora de sexualitats Virginie Girod. «Des de fa diversos anys ja no es percep com una cosa de què cal avergonyir-se, sinó com un objecte lúdic i trivial».

Una «democratització» deguda sobretot al fet que ja és possible parlar obertament del plaer femení, gràcies a la mobilització tant del públic com de famoses. És el cas de la cantant britànica Lily Allen, imatge d’una marca de joguines sexuals femenines, i de l’actriu Emma Watson, que promociona un lloc que enalteix la masturbació femenina.

De colors i connectades

Notícies relacionades

Paral·lelament, les empreses han començat a replantejar-se aquests objectes: adeu a les formes fàl·liques i poc ergonòmiques. Ara les noves joguines poden ser de colors, connectades, gairebé com un objecte de decoració, com el de la flamant marca Biird, que també serveix com a ¡llum de tauleta de nit!. L’objectiu comercial és clar: atraure un públic de «primocompradors».

Patrick Pruvot, fundador de diversos ‘sex-shops’ a França, corrobora que en els últims mesos ha venut sobretot a nous clients: dones i homes, d’entre 20 i 60 anys.