21 set 2020

Anar al contingut
El 'boom' de les joguines sexuals

angelrosique

NEGOCIS EN AUGE EN ELS TEMPS DE LA COVID

El 'boom' de les joguines sexuals

Hi ha empreses que parlen d'un augment de les vendes del 200% durant el confinament. La pandèmia ha disparat la clientela femenina i ha canviat el format de l'educació sexual, ara via Instagram i Youtube

Noelia Sastre

El confinament ha donat per a molt. Amb tantes setmanes a casa hi havia on escollir. Uns es van decantar per la cuina, les sèries, l’esport. D’altres es van abocar al plaer, sols o en parella, aprofitant per comprar joguines eròtiques o augmentar-ne la col·lecció. Empreses americanes com Wow Tech Group, propietària de We-Vibe Womanizer, reporten un augment del 200% en les vendes online d’abril. Fins i tot Amazon, que al pic de la pandèmia es va comprometre a repartir només productes essencials, va continuar servint joguines eròtiques. 

A Espanya, aquests negocis també han viscut un repunt de vendes, amb nous clients i, sobretot, un especial interès per l’educació sexual, que ha canviat de format, passant dels tallers presencials a Instagram o Youtube.  

L’estiu és un dels moments de l’any en què més venen, avança Sara Pérez, de Los placeres de Lola 

Sara Pérez i Marisa Aranda van obrir Los placeres de Lola el 2005 al madrileny barri de Lavapiés. Avui tenen corners en perruqueries i llibreries d’Alacant i Santiago. «Tot i que el nostre principal punt de venda és la botiga física, a l’estar tancada entre el març i el maig hem venut un 60% més des de la web», assenyala Pérez, i afegeix que l’estiu i el Nadal són els moments de l’any en què més venen. «Els succionadors de clítoris segueixen sent l’estrella, però també els plugs anals i bàlsams estimulants». 

A la seva base de dades, formada per un 70% de dones d’entre 38 i 50 anys i un 30% d’homes, hi ha noves clientes. I les que ja ho eren s’han atrevit amb altres peces, com arnesos de penetració. El Satisfyer, aquesta joguina que regala orgasmes rapidíssims i intensos, ha funcionat com cap altre a través del boca a boca. «Van començar amb Womanizer, però això del Satisfyer ha sigut un boom total», explica. Per a Pérez són molts els avantatges de comprar en una botiga física: «El contacte amb el client, orientar-lo. Donem dos anys de garantia i tenim tester de tots els productes, de manera que poden tocar-los, veure la mida i el material. També oferim assessoria amb sexòlogues». 

Cursos per Zoom

Després d’aquests mesos d’incertesa afirma que té un negoci sanejat. I com que són conegudes per la formació i els tallers, durant l’estat d’alarma s’han centrat en els cursos online per Zoom i els consells de compra per telèfon. Quan tornin els tuppersex tindran molt en compte les mesures de seguretat, com les monodosis en lloc de pots per a la cosmètica sensorial. «Presentem una selecció de productes en un recorregut a través del cos alhora que eduquem i trenquem tabús», explica. Els tallers tenen diferents temàtiques, des de masturbació fins a exercicis de veu per enfortir el sòl pelvià o mares i transsexualitat. «Hi ha molt interès pel punt G i l’ejaculació femenina. I les dones més grans de 60 encara pregunten per l’orgasme», conclou.

Un conillet vibrador d’Amantis.  

El veterà Amantis és un negoci familiar inaugurat per Carlos Icaza el 1999 a Chueca i ampliat pel seu fill Cristóbal amb el primer sex shop ‘online’ d’Espanya quan Google encara estava en bolquers. Avui tenen set botigues físiques a Madrid, València, Barcelona (a la de Gràcia s’hi afegirà la de Sant Antoni aquest mes, que serà la flagship del grup) i Palma el 2021. «Organitzem xerrades, presentacions de llibres i tuppersex per construir una sexualitat sana, lliure i alegre», apunta la responsable de comunicació, Marta Molas. 

De la pandèmia han tret dues lliçons. «La primera és que l’important no són les modes, sinó el contingut, amb temes diaris a Instagram. I així seguirem, perquè és un vas comunicant que ens dona molta informació. La segona és el viatge interior, com exposa la nostra nova campanya, Recórrete, amb cartografies del mapa del cos, i la nova aposta de joguines, perquè hem vist que la gent no vol superficialitat, sinó pausa i profunditat». 

Estètica lluminosa

Els seus clients varien. A la botiga online són més homes. A les xarxes, el 85% són dones de 25 a 34 anys, moltes, lesbianes. Als locals, depèn del barri. «El que està clar és que hi ha més dones que abans, que moltes joguines són unisex i que el tema sexual encara està per resoldre al nostre país». D’aquí la importància dels tallers: educació per a joves, creativitat eròtica, estimulació clitoriana.

«Hi ha més dones que abans i moltes joguines són ‘unisex’», apunten des d’Amantis

Entre les bondats de la botiga física: llum natural, un recorregut ben pensat, atenció personalitzada, assessoria. «Les dues primeres setmanes del confinament hi va haver una davallada total en les vendes online. Després, una pujada del 50% respecte a l’any passat i un 250% just abans de la desescalada. Tot i així, per a nosaltres la botiga online és una més. Veurem si el creixement continua».

Entre els productes més venuts des de l’abril, lubricants, dildos i plugs anals. «A Espanya li agrada el sexe anal», sentència Molas. També els esprais bactericides, tot i que l’esterilitzador UV, èxit de vendes als EUA, aquí es ven menys pel preu (uns 80 €). «Aquest món va canviar quan la dona va començar a prendre decisions. Vam deixar de pensar només en la penetració i vam abandonar l’estètica porno per introduir la joguina rosa, estètica, bonica, i les botigues blanques, netes, lluminoses».

Mobles eròtics

Un altre model de negoci és el de Sex Toys Center: supermercats eròtics al costat de centres comercials als afores de les ciutats. Va néixer fa 14 anys a la Jonquera de la mà d’un matrimoni francès, Philippe Langloys i Chantal Granger. Avui són 14 locals. La seva última incorporació és a Alcalá de Henares, amb mobles eròtics, sala bondage i més de 10.000 referències. Acaben d’inaugurar botiga online, accelerada per la pandèmia. «El Nadal, l’estiu i els caps de setmana és quan més venem, amb un 85% de dones de 30 a 60 anys», comenta el seu responsable de màrqueting, Ciscu Gómez. Al seu top 10, vibradorsfundes per a penisestimuladors de clítoris, arnesos i kits per a principiants. 

Diversual lidera a Espanya les vendes online, creat el 2012 a Alacant per dos informàtics –Fernando Martínez i Puria Shadoosh– que buscaven un sector amb potencial de millora. «Les webs eren com els foscos sex shops de vella escola. Vam agafar una plantilla de productes per a nadó amb colors suaus i vam canviar el mercat orientat a la dona, perquè aquella estètica porno que venia joguines femenines com si fossin per a homes no tenia sentit», apunta Martínez.

Cursos gratuïts a Youtube

«Amb la pandèmia es van disparar les vendes de tots els sectors digitals. Hem venut gairebé el doble de l’habitual, tot i que ara ja estem en els nivells normals». Aquests mesos han crescut els seus seguidors a Instagram i l’interès per l’educació sexual, amb cursos gratuïts a Youtube. També han atès nous clients. «Hem rebut moltes trucades. Tant de bo es quedin per les facilitats de l’online, com un catàleg més ampli, discreció amb caixes sense marca ni rastre en l’extracte de la targeta». Les seves clientes són dones joves (de 20 a 40 anys) que busquen l’autosatisfacció.  

Productes del catàleg de Platanomelón, el rei de les xarxes socials. 

Des de Platanomelón, rei de les xarxes socials, parlen d’un augment de vendes del 200% en comparació amb setmanes prèvies a la quarantena. I recorden que aquestes joguines són bons aliats contra l’estrès i l’avorriment. «Un premi immediat que ens ajuda a sortir de la nostra zona de confort provant coses noves», remarca Laura Castro, encarregada de relacions públiques. A més, durant el confinament hi va haver més sèxting, segons aquesta start-up fundada el 2014 per Anna Boldú per transmetre la idea que el sexe és una cosa tan natural com sortir a sopar, anar al cine o fer esport.