El rei de l’‘streaming’ continua fort

Netflix es dispara a la borsa després d’arribar als 200 milions d’abonats

· La plataforma està a prop de duplicar els abonats que tenia el 2018

· Segons analistes, el 2020 va ser el millor any de Netflix

· És un mercat en el qual la competència continua creixent

Netflix es dispara a la borsa després d’arribar als 200 milions d’abonats
2
Es llegeix en minuts

Netflix va acabar el 2020 amb 203,7 milions d’abonats a tot el món malgrat que en el seu mercat hi ha cada vegada més competència i l’augment de les seves tarifes, però traient profit de la pandèmia i els confinaments, va anunciar l’empresa. «Pensem que ja no requerim inversions exteriors per finançar les nostres operacions quotidianes», assenyala la plataforma de ‘streaming’ en un comunicat després del qual les seves accions van pujar un 10% en les transaccions posteriors al tancament de Wall Street.

Netflix va dir haver sumat 37 milions de subscriptors durant l’any passat, dels quals 8,5 milions es van incorporar durant l’últim trimestre, cosa que suggereix que continua ampliant el seu espai en un mercat que ja lidera. La plataforma pràcticament va duplicar en dos anys els seus abonats: de 111 milions el 2018 va passar a gairebé 204 milions a finals del 2020. L’ingrés mitjà per abonat va passar de 9,88 dòlars a 11,02 dòlars, va dir l’empresa. Com tots els gegants de la tecnologia, Netflix es va beneficiar molt amb les restriccions als desplaçaments imposades en nombrosos països contra la pandèmia de la Covid-19.

Notícies relacionades

Malgrat el creixement de la plataforma, enfronta des de l’any passat una competència més gran. Disney+ va superar els 85 milions de subscriptors en un any i altres serveis de vídeo també van elevar el seu nombre de clients. «És un període genial per consumir entreteniment amb moltes opcions. Des de la televisió clàssica als videojocs i fins als continguts de xarxes socials a YouTube i TikTok», s’ha dit des de Netflix. «Continuarem treballant per engrandir el nostre temps de permanència en la pantalla contra grans competidors».

Netflix va tenir el 2020 «el seu millor any» i el 2021 continuarà creixent «amb importants estrenes ja previstes», va comentar Eric Haggstrom, analista de la firma eMarketer. «Per ara és el gran guanyador de la batalla per l’streaming», va dir. L’empresa vol també confirmar que no depèn dels seus mercats tradicionals: més de 80% dels nous abonats de l’any passat eren de fora d’Amèrica del Nord. Per al primer trimestre del 2021 espera sumar 6 milions de subscriptors més.

Temes:

Netflix Borsa