¿Com buscar una cançó taral·lejant o xiulant a Google?
L'explorador millora els algoritmes del seu cercador per trobar una melodia tot i que no es recordi ni l'autor, ni la lletra ni el títol d'aquesta
silba
Google ha millorat els algoritmes del seu cercador per als qui volen trobar una cançó però no són capaços de recordar-ne ni autor, ni lletra ni títol. ¿I com es farà? Doncs xiulant o taral·lejant la tonada durant 10 o 15 segons.
«Tots sabem com de frustrant és quan no pots recordar el nom d’una cançó o cap de les paraules d’aquesta. Google ara et pot ajudar a resoldre-ho sense necessitat de lletra, nom d’artista o to perfecte», explica la companyia en un comunicat.
La manera més senzilla de trobar aquesta melodia que se’t posa al cap fins que aconsegueixes recordar autor, títol o lletra és iniciar la recerca des del widget de la barra de cerques de Google, prement a la barra per buscar i, una vegada allà, clicant la icona del micròfon per iniciar una recerca. Allà es desplegarà l’opció d’«escoltant» i una altra que és «buscar cançó», que és la que cal polsar per taral·lejar o xiular la tonada.
També mitjançant l’«escoltant» l’assistent de Google s’activa. Es diu: «¿Quina cançó és aquesta?» o «Quina és aquesta cançó?», i es taral·leja o xiula la melodia. Al finalitzar, Google mostra diverses opcions, almenys, les més probables. Sense tenir en compte si s’entona bé o malament.
A més, la llista de resultats ofereix informació addicional sobre l’artista i la cançó, així com vídeos o la lletra, i també la possibilitat d’escoltar la cançó en una ‘app’ de música que es tingui descarregada.
Un Shazam millorat
Notícies relacionadesAquesta nova eina de Google emula Shazam, l’aplicació que ajudava a saber títol i autor d’una cançó només d’apropar el mòbil a l’altaveu en què sonava la melodia. Però Google fa un pas més enllà, perquè amb la nova funció ‘Hum to Search’ (que es tradueix com ‘Taral·leja per buscar’) no és necessari reproduir la cançó real: n’hi ha prou de xiular-la o taral·lejar-la durant uns segons.
De moment, aquest sistema de recerca només funciona en l’aplicació mòbil d’Android i en la d’iOs només està en anglès – a Android, està disponible en 20 idiomes.
- ChatGPT La IA aposta per aquest barri de Barcelona per viure: "On tradició i modernitat es troben"
- Previsió meteorològica El Nadal arribarà amb pluges, nevades i molt fred a Catalunya: aquestes són les previsions per a les pròximes setmanes
- L’Hospitalet Illa i Quirós firmen el soterrament de la Granvia
- La duresa d’una malaltia El pitjor moment en la vida de Jordi Cruyff
- LA PRESSIÓ FISCAL Un veí de Collbató aconsegueix que li retornin diners de la taxa de residus
- CAS SEPI El jutge deixa lliure Leire Díez, l’expresident de la SEPI i el ‘soci’ de Cerdán al no demanar la fiscal el seu ingrés a la presó
- Obituari Mor l’exdirectiu del Barça Gabriel Masfurroll
- Lloc recomanat El petit poble de Tarragona que 'National Geographic' considera "una obra d'art"
- Condemna històrica del Suprem El futur de García Ortiz: una petició de nul·litat i la incògnita de la seva continuïtat en la carrera
- Gestió de la salut pública El 60% d’infeccions emergents tenen origen animal: «Els veterinaris som clau en les crisis sanitàries»
