EL MEM DE LA SUPERBOWL
El moment llengua de Shakira és un cant als seus orígens libanesos
La cantant colombiana va actuar en el descans i va mostrar la llengua a càmera fent crits tribals coneguts com a 'zaghrouta'
shakira superbowl car 1200
Shakira i Jennifer López van presumir d’orgull llatí durant l’actuació del mig temps de la Superbowl, en el qual també van actuar les estrelles hispanes de música urbana J. Balvin i Bad Bunny. Va ser un espectacle grandiós de les dives, en el qual Shakira va tornar a fer la seva famosa dansa del ventre i on va innovar amb un gest que ha revolucionat Twitter: en un moment de la seva actuació s’acosta a la càmera traient i movent la llengua molt ràpid i fent sons tribals.
El moment s’ha fet viral i s’ha convertit en ‘mem’. Entre tots, ha triomfat el muntatge de la cantant colombiana amb una cabra que també treu la llengua és el que més ha triomfat.
A més, el públic està buscant explicacions a l’original gest de l’artista.
Segons alguns tuiters, la llengua de Shakira fa referència a la dansa ‘Son de Negros’, dels Carnavals de Barranquilla (ciutat colombiana on va néixer la cantant).
La comparsa Son de Negres recorda amb els seus balls la forma en què els esclaus negres es burlaven dels espanyols gesticulant exageradament amb la seva cara i amb els seus moviments corporals.
Ululació preislàmica
No obstant, d’altres afinen més al veure en el gest de Shakira una picada d’ullet als seus avantpassats libanesos (per via paterna). En aquesta cultura aquesta expressió es diu ‘zaghrouta’, una manera d’expressar l’alegria a les festes.
Aquest cant es remunta a l’era preislàmica, ja que era un ritual tradicional d’idolatria practicat col·lectivament per dones que demanaven alleujament, misericòrdia i pluja als ídols... A més dels tambors, la ululació servia per estimular les emocions en el camp de batalla.
Notícies relacionadesEl pare de Shakira va néixer a Nova York de pares libanesos i després va emigrar a Colòmbia, on ella va néixer. Però no va deixar enrere les seves arrels: el nom de ‘Shakira’ prové de l’àrab, i significa ‘agraïda’ i ‘plena de gràcia’.
Segueix Extra a Facebook
- Okupació Un propietari recupera la seva vivenda a la platja en una distracció dels ocupes
- Inditex intercanvia terrenys amb Alcampo per fer la nova seu a Sant Adrià
- Obituari Mor als 81 anys Anna Balletbò, exdirigent del PSC
- Problemes de repartiment «Paquet no entregat per no ser a casa»: el volum de feina i les penalitzacions, darrere d’aquest ‘truc’ dels repartidors
- Novetat Cercle blau a Whatsapp de Meta AI: com treure'l del telèfon
- Aquesta és la ciutat poc coneguda i més bonica del món per Nadal: té sis mercats de conte i carrers amb canals
- Envelliment Silver tsunami
- Minimitzar els riscos Cooperació amb la policia, guàrdies amb armes...: així gestionen la seguretat els museus del món després d’altres ‘robatoris del segle’
- Reforma urbanística Inquietud als comerços afectats per l’operació Inditex-Alcampo a Sant Adrià: «No ens renoven contractes»
- Durant la Convenció Municipalista Turull demana als càrrecs de Junts estar «preparats»: «Venen moments complicats»
