HOMENATGE ALS PROFESSORS

Dia del Mestre: les 10 respostes més divertides dels nens

Els escolars són fonts d'inspiració quan tenen preguntes davant dels seus ulls

Recopilem les respostes més boges en exercicis i exàmens

Dia del Mestre: les 10 respostes més divertides dels nens
3
Es llegeix en minuts
María Aragón

Espanya celebra avui el Dia del Mestre 2019, jornada d’homenatge a una professió tan gratificant com, de vegades, divertida. Professors i mestres acostumen a veure respostes surrealistes dels seus alumnes que fan replantejar-se si veritablement estan aprenent alguna cosa (i en cas afirmatiu, per què no ho reflecteixen en els exàmens).

Però quan es tracta de nens molt petits, qualsevol estirabot sembla art, una obra més pròpia de qualsevol geni de la Història que ens vingui a la ment.

Doodle de Google dedicat al Dia del Mestre.

¡Deixeu pas a la creativitat! Amb motiu del Dia del Mestre (al qual Google dedica un Doodle), recopilem les 10 respostes més boges que han fet tremolar l’humor a les xarxes socials. 

1. Escriu contraris: de fred, alt i bonic estaven bastant clars. Però de dia no podia ser simplement la nit, era massa obvi. 

2. Els gossos: La Marina mereix un premi per això, una beca per estudiar a Harvard. ¿Per què desaprofitar el seu talent? L’exercici semblava simple, però ella té raó. ¿En quin moment hem vist si sortien o no de la caixa?

3. Anomena els quadrilàters... i s’ho va prendre literalment. Bob, Sam, Cate, Hary... Ningú ha dit que no es poguessin anomenar així.

4. Les xifres, el drama. El mestre diu que cal posar els «següents números» amb xifra. ¿Estan totes les respostes malament o potser l’enunciat no és del tot clar?

5. Explica amb les teves paraules: el clàssic exercici d’interpretació. Si et demanen explicar amb les teves paraules, expliques amb les TEVES paraules, no amb les que venien a cap llibre. «Molt bonic», respon a l’haver d’explicar l’experiment de Miller. No serà correcte, però la interpretació de la pregunta és de 10.

6. Interpretar dibuixos. A la imatge, dues persones que es posen alguna cosa a la boca, una cosa bastant estranya, d’altra banda. La nena ho assimila a la seva manera: «Demà quedarem per posar-nos les dentadures». Sembla ser que no era per a això, sinó per menjar pastís. Qüestió d’imaginació. 

7. Quan han d’explicar diferències. La teoria sembla fàcil, però després hi ha confusions. ¿Què són les mines i què són les pedreres? Està bastant clar. De la mina, minerals. De la pedrera, jugadors del Reial Madrid.

8. Exemples que fan por. El mestre va proposar escriure exemples de funció expressiva i l’alumne s’ho va prendre molt seriosament. La pròxima vegada igual es repensa això de preguntar-ho.

Notícies relacionades

9. Resol l’exercici. Si Bob té 39 barres de xocolata i se’n menja 29, ¿què té Bob? Una diabetis com un piano.

10. Més exemples per tremolar. ¿Què són els serveis públics? No semblava gaire difícil, però clar... hi ha altres tipus de serveis públics: