Anar al contingut

INFRAESTRUCTURA 'MILLENNIAL'

Obre a Londres un estudi 'selfi' per a la generació d'Instagram

Piscines de boles roses, una habitació plena de dònuts o peluixos gegants són alguns dels decorats preferits pels visitants ansiosos d'acumular seguidors i 'm'agrada'

AFP

Obre a Londres un estudi 'selfi' per a la generació d'Instagram

ISABEL INFANTES (AFP)

Posen en una piscina plena de boles roses o llancen grapats de confeti multicolor: els joves britànics donen curs a la seva imaginació en un veritable estudi fotogràfic per publicar els seus ‘selfis’ preferits a les xarxes socials. Un munt d’adolescents ja han passat a fer de models per The Selfie Factory, el primer estudi de fotografia dedicat als ‘selfis’ obert a Londres, concretament a Westfield, un dels centres comercials més grans de tot Europa.

Milers de persones ja han passat per aquesta instal·lació efímera, que conté 20 decorats i fons temàtics per fer la foto més ‘cute’ i fardar-ne a les xarxes socials. L’espai, per exemple, inclou una paret plena de dònuts, un enorme os de peluix, un menjador típic dels anys 50... Paisatges de somnis per actualitzar el fons de pantalla o collir nous ’m’agrada’.

La piscina de boles roses és un dels decorats preferits del públic de The Selfie Factory. / AFP / isabel infantes

Moltes mares fan fotos dels seus nadons assegudes amb un telèfon antic de color groc brillant; d’altres prefereixen la piscina gegant de boles.

«M’agraden totes els decorats», comenta Molly Briant, de Stevenage (nord de Londres), que ha pagat 10 lliures esterlines (11,20 euros) per aquesta original sessió de fotos. «M’anirà bé per a Instagram i serà diferent del que ja tinc en el meu compte», assenyala la jove de 19 anys.

Precedents a l’Àsia i els EUA

L’espai, el concepte del qual és popular a l’Àsia i als Estats Units, va ser imaginat pel seu propietari, Will Bower, de 26 anys.

Quan viatjava amb la seva promesa sempre buscaven els millors llocs per a les seves fotos a Instagram.

Però com que sempre hi havia una multitud als llocs que triaven es va preguntar per què no reunir, en un sol espai, diferents escenes boniques. I així va ser com va néixer The Selfie Factory.

«A la nostra generació li agrada descarregar contingut en línia i sempre és difícil trobar més contingut nou. The Selfie Factory ofereix una tona de contingut en una sola experiència», assegura.

Una mare prova el nou estudi de ‘selfies’ amb la seva filla. / AFP / isabel infantes

Nous espais com aquest

«Moltes persones viuen les seves vides a través d’Instagram, i estic segur que llocs com aquest es multiplicaran en el futur», prediu Will Bower.

«La gent entra i passa una hora divertint-se i fent tantes fotos com vol».

Per a Jane Juby, de 41 anys, és una bona oportunitat per crear bonics records amb les seves dues filles, Nancy, de 18 anys, i Amber, de 15.

«Nancy d’aquí poc entrarà a la universitat, així que estàvem buscant activitats divertides per fer juntes abans que marxi», explica la mare. «Jo, en realitat no é el meu estil, ¡però és només per tenir seguidors!», confessa.

Entre la multitud de joves, també hi ha algunes persones de 60 anys que posen amb un somriure en un elefant rosa.

Segons el seu creador, The Selfie Factory també ha sigut visitada per persones influents, aquells professionals que obtenen la seva remuneració de la seva activitat a les xarxes socials.

Segueix Extra  a Facebook