Crida al boicot

Crítiques a Panini per "faltar el respecte" al futbol femení al qüestionar la implicació dels aficionats

El director general de la marca va assegurar que els defensors es van oblidar d'adquirir l'àlbum del Mundial de França.

Contesten qüestionant la distribució i demanen autocrítica: "Aquí es ve a sumar".

Crítiques a Panini per "faltar el respecte" al futbol femení al qüestionar la implicació dels aficionats
3
Es llegeix en minuts
Mamen Hidalgo
Mamen Hidalgo

Periodista

ver +

Plou sobre mullat en la relació entre l’empresa especialista de distribució de cromos a Espanya, Panini, i l’afició del futbol femení.L’absència d’un àlbum propi o d’algunes pàgines al producte tradicional masculí de La Lliga ha sigut el cavall de batalla de milers de persones que a través de les xarxes socials, i de l’impuls de persones importants de l’àmbit, com Vero Boquete, han aconseguit posar al mapa una reivindicació que fins ara no ha sigut escoltada. O ho havia sigut a mitges. 

El mes de juny passat, la mateixa Panini anunciava la creació d’un àlbum del Mundial femení de França, però durant diverses setmanes els usuaris de les xarxes socials i seguidors d’aquest esport van manifestar les dificultats que tenien per trobar l’àlbum als quioscos o aconseguir cromos més enllà de la venda ‘online’.

Passat aquest període, i amb l’inici de la Primera Iberdrola aquest cap de setmana, es va tornar a qüestionar l’absència de referents en aquest format

Preguntat per aquesta lluita històrica, el director general de Panini Espanya, Lluís Torrent, va manifestar que la responsabilitat era dels aficionats. "Per desgràcia, està lluny de produir-se. El vam treure pel Mundial i no va funcionar gens. Tots els que defensen el futbol femení es van oblidar d’anar a comprar els cromos. I jo tinc una empresa..."

Precisament aquesta frase, assenyalant la responsabilitat dels defensors d’aquest futbol, és la que ha fet més mal al sector. Els impulsors de 'Nosaltres també juguem', una plataforma que crea els seus propis cromos per a impressió i que reivindica aquesta necessitat, s’han manifestat a través d’una actualització de la seva petició de Change.org, en la qual milers de persones van sol·licitar poder comprar els cromos dels seus referents femenins. 

"Ens falta el respecte", explica Íñigo Benedicto, un dels signants. "Menteix, perquè hi va haver vendes d’una distribució limitada, però el pitjor és que contamina l’auge del futbol femení donant arguments reaccionaris que no volen igualtat ni en pintura", explica. "No ens quedarem callades", explica, anunciant que han demanat a Panini Internacional censurar aquestes paraules i a Javier Tebas, president de la Lliga, demanar que es disculpi per no haver defensat les jugadores.

"Ni un euro més de les nostres butxaques a cap col·lecció de Panini, sigui de futbol, de LOL, en adhesiu, en ‘app’ o en ninot," recalquen. 

Notícies relacionades

La polèmica no es va quedar a les xarxes. Automàticament va saltar als terrenys de joc a través de protagonistes implicades, començant per una de les jugadores amb més internacionalitats. Marta Corredera, jugadora del Llevant, demanava fer autocrítica i mantenir-se al marge, si no arriben a sumar.