#WePlayStrong

Millie Bobby Brown, el fitxatge estrella de la UEFA per promoure la igualtat en el futbol

L'organisme europeu del futbol busca que l'actriu, protagonista de 'Stranger things', sigui una inspiració per a altres nenes i adolescents

Fanàtica del Liverpool, creu que aquest esport pot mostrar valors com ara l'amistat, la confiança, el treball en equip i la igualtat

270319 millie bobby brown ep 169 / periodico

2
Es llegeix en minuts
María Aragón

La campanya Together #WePlayStrong de la UEFA, que ve a dir que "juntes juguem fort", ha incorporat la imatge de l’actriu Millie Bobby Brown, coneguda pel seu paper com d’Elevin a la sèrie de Netflix ‘Stranger things’. Fanàtica del Liverpool i inspiració per a moltes noies, ha sigut elegida per l’organisme europeu del futbol per afegir-se a la seva campanya de recolzament a les nenes i adolescents que vulguin jugar a futbol a Europa. 

Ho ha fet a través d’un vídeo d’apoderament i de la seva presència en una sessió organitzada a l’estadi de Wembley, a Londres, on s’ha convertit en imatge d’inspiració. "Vaig créixer jugant a futbol i la meva família i jo som molt seguidors del Liverpool, així que estic encantada d’unir-me a aquest equip", va explicar. "El que m’encanta d’aquesta iniciativa són els valors que volem transmetre: amistat, confiança, treball en equip i igualtat". 

Per l’actriu, sentir-se part d’un equip és essencial en el creixement. "Fins i tot, tot i que em senti una mica intimidada per jugar per primera vegada, m’he divertit moltíssim i m’agradaria animar les nenes a donar una oportunitat a aquest esport", va explicar. 

Aposta de la UEFA per la igualtat

La campanya #WePlayStrong ha tingut anteriorment altres grans dones com a imatge, com la de la cantant internacional Rita Ora, que es va unir durant la seva gira europea el 2018 a aquesta estratègia de la UEFA d’incentivar la participació de les nenes en un període de cinc anys en què l’exjugadora Nadine Kessler, directora del futbol femení en l’organisme, té molt a aportar.

"Aquestes noies són font de motivació per a moltes d’altres arreu del món. Estem molt contents de comptar-hi", va afegir l’alemanya, que va destacar la intenció de donar visibilitat i creixement al futbol femení. 

Notícies relacionades

La campanya es va iniciar el 2017 durant la final de la Champions League femenina, en què es va presentar una iniciativa de treball amb 55 federacions perquè el futbol sigui l’esport majoritari entre les dones per al 2020. Així ho va comentar el president de la UEFA, Aleksander Čeferin: "L’augment de la participació i el paper de les dones en el futbol ha sigut un dels meus principals objectius. Hem de canviar les actituds sobre el futbol femení, i donar a les dones de totes les edats més recolzament i oportunitats per jugar. El futbol femení té molt potencial".

Es tracta, a més, d’una campanya recolzada per la Unió Europea. El Comissari d’Esports en la Comissió Europea, Tibor Navracsics, va afegir llavors que el futbol promou la inclusió social "i té l’habilitat de transcendir races, religions i gèneres", per la qual cosa va celebrar la iniciativa dirigida especialment a nenes d’entre 13 i 17 anys i que es va basar en un estudi de la Universitat de Birmingham (Anglaterra) en el qual destacava beneficis psicològics, físics i emocionals gràcies a aquest esport, i que es millorava la confiança, la felicitat i l’autoestima.