Anar al contingut

POLÈMICA A LES XARXES PER UN ESPOT

L'atrevit anunci de Gillette que irrita molts homes

L'empresa de maquinetes d'afaitar denuncia la "masculinitat tòxica" en un espot i causa un gran enrenou

Un anunci de la marca Gillette concebut per recolzar al moviment #MeToo i cridar ells homes a canviar el seu comportament de "masculinitat tòxica" ha desencadenat una acalorada polèmica a les xarxes socials, fet que demostra una vegada més la polarització d’aquest moviment.

Amb el teló de fons d’imatges d’assetjament o brutalitat, aquest espot de la marca del gegant Procter and Gamble no mostra cap maquineta d’afaitar, sinó que convida els homes a qüestionar i canviar el seu comportament per posar fi a una cultura de "masculinitat tòxica", i transformant en una pregunta l’eslògan que la marca fa 30 anys que utilitza: "¿És això el millor que un home pot aconseguir?". Al final, després d’unes imatges de violència entre nanos, una veu en 'off' diu: "Els nens que miren avui són els homes de demà".

Comunicació valenta

L’emissió de l’anunci, que dura poc menys de dos minuts, a través de les xarxes socials i YouTube des de diumenge li ha valgut a Gillette –empresa que factura uns 6.000 milions d’euros anuals–l’elogi dels que l’han vist. Consideren que és un exemple de comunicació "valenta". Fins i tot el Ministeri d’Afers Estrangers d’Islàndia li va retre homenatge en un tuit aquest dimarts al matí.

Però, igual com el moviment #MeToo, que durant 15 mesos ha alimentat la polarització del debat polític nord-americà, el missatge de Gillette també ha sigut vilipendiat per molts homes, que se senten insultats, fins a l’extrem de manifestar que repudien la marca per sempre. A YouTube, el vídeo acumula 86.000 ‘m’agrada’ contra 350.000 polzes de disgust. El diari ultraconservador ‘The New American’ ha criticat el missatge perquè, segons la seva opinió, es basa en  "suposicions falses".

La defensa de Gillette

El director de la marca Gillette per a Amèrica del Nord, Pankaj Bhalla, també és objectiu de les crítiques. En vista d’aquestes reaccions, Gillette s’ha defensat. "Aquesta discussió és important i com a empresa que anima els homes a estar al cim, ens sentim obligats a parlar i reaccionar", diu Bhalla en un comunicat. "Hem analitzat de manera realista el que està passant en aquests temps i el nostre objectiu és inspirar un canvi", va dir.

Gillette també afirma que l’anunci es va fer després de realitzar una enquesta per detectar actituds considerades com les més positives per als homes. I que va anar acompanyat per un programa d’un milió de dòlars a l’any durant tres anys per recolzar les associacions que treballen per millorar el comportament dels homes.