Pilota d'Or
La pregunta sexista a la primera guanyadora de la Pilota d'Or de la història: "¿Balles 'twerking'?"
Era una nit històrica per al futbol practicat per dones. La prestigiosa Pilota d’Or de la revista ‘France Football’ tenia per primera vegada al cap les millors futbolistes del planeta en un premi que estarà sempre lligat a la davantera noruega Ada Hegerberg.
La davantera de l’Olympique de Lió es va convertir en la primera dona de la història a guanyar la Pilota d’Or imposant-se a rivals tan dures com la danesa Pernille Harder. I ho va fer per actuacions com les que va destacar la revista.
No obstant, la seva victòria es va veure tacada, una vegada més, pel masclisme que desprenen les gales futbolístiques. En aquesta ocasió, el ‘dj’ Martin Solveig li preguntava en francès si sabia ballar ‘twerking’, el famós ‘perreo’. "Est-ce que el teu sais twerker?"
La incredulitat i indignació van recórrer les xarxes socials, en què l’èxit de Hegerberg s’havia vist entelat per haver d’aguantar una situació sexista. La seva cara al respondre "no" amb rotunditat i girar-se per marxar de l’escenari ho deia tot.
El ‘dj’ va tractar de demanar disculpes minuts després, però ho va atribuir a "problemes amb l’anglès", quan la pregunta s’havia fet en francès, i assegurant que tan sols es tractava d’una broma.
La futbolista es va mantenir al marge de la polèmica i va continuar celebrant el seu triomf com a millor jugadora del món a París. "¡Quina nit!", deia a les seves xarxes socials aquest dimarts.
Notícies relacionades
Abans, en el seu discurs, va voler enviar un missatge a les nenes perquè segueixin el seu exemple: "Creieu en vosaltres".
Mentrestant, el famós ‘dj’ va provar de netejar la seva imatge amb una fotografia en què explicava de nou que tot es tractava d’una broma i que la mateixa futbolista ho havia entès.
- CICLISME El caos s’apodera de l’estrena del Tour amb Enric Mas de protagonista
- Victòria del campió d’Europa (2-0) El Madrid topa amb Luis Enrique
- Lleida Quatre morts i sis ferits en un accident a l’A-2 a Soses amb quatre cotxes implicats
- Sánchez insisteix a "salvar el vaixell" però perd un altre peó
- Comerç La FNAC d’El Triangle s’acomiada avui amb grans rebaixes
- Educació El psicòleg Álvaro Bilbao recorda les cinc preguntes que has de fer al teu fill abans que sigui tard
- Obesitat a Espanya: una pandèmia que causa una de cada cinc morts evitables
- Estudi de la personalitat Què significa desbloquejar el mòbil cada poc temps, segons la psicologia
- Salut ¿Per què els mosquits sempre et piquen a tu? La ciència ja té la resposta
- Lleida Quatre morts i sis ferits en un accident a l’A-2 a Soses amb quatre cotxes implicats